לימודי ייעוץ זוגי

13/12/2022

מחקרים מהשנים האחרונות מצביעים על מגמת עליה מתמדת של זוגות החווים קושי בניהול ותחזוקת מערכות היחסים שלהם. הסטטיסטיקה מצביעה על כך שכל זוג שלישי מוצא את עצמו בדרך לרבנות כדי לפרק. הטריגרים לתחילת הסוף הם מאגר בלתי נגמר של לחצי היום יום והחיים עצמם, לזוגיות נכנסים אלמנטים הדוחקים את הרומנטיקה הצידה וכל העסק נהיה ניהולי, תפקודי משימתי. הילדים צורכים חלק ניכר מהזמן והאנרגיות שלנו. לתמונה נכנסים גם לחץ כלכלי ולחץ כללי. לעיתים מתגלעים חילוקי דעות מהותיים וקריטיים יותר הנוגעים ממש לאופן בו בני הזוג חווים את החיים – ערכים ועקרונות, התרבות הסביבתית ממנה באנו ועוד. זו הסיבה שלימודי ייעוץ זוגי הפכו ללהיט החם של השנים האחרונות. תחום לימודים נחשק. הביקוש לייעוץ זוגי גובר ועימו גם הביקוש ללימודי ייעוץ זוגי. אז רגע לפני שאתם מגישים טופס הרשמה וקונים קלמר הינה כמה עצות חשובות שכדאי לקחת בחשבון.

 

בדקו את עצמכם

 

רגע לפני שאתם מתחייבים ללימודי ייעוץ זוגי או כל תחום שהוא למעשה, בדקו מה מניע אתכם ללמוד את התחום. האם זה הדבר הנכון עבורכם ובמחשבה מרחיקת לכת – האם זה הדבר הנכון עבור אלו שיגיעו לטיפול אצלכם. בדקו האם תחום טיפול הוא בדמכם. האם יכולת ההקשבה וההכלה שלכם מותאמת לפרקטיקה של ייעוץ זוגי. לימודי יעוץ זוגי פתוחים לקהל הרחב בין אם לבעלי ניסיון וידע טיפולי אך לא בהכרח. הם בהחלט מרתקים ומאתגרים ואם אתם גם ככה הכותל המערבי של כל זוגות החברים שלכם. לכו על זה, אתם במקום הנכון.

 

לא משחקים ושברו את הכלים

 

בכל רגע נתון על הכדור, תוכלו למצוא זוגות רבים הנמצאים בנקודת משבר כלשהי. בפתחו של משבר, בעיצומו של אחד או לקראת הכרעה סופית להחלטה – יחסינו לאן. כמעט בכל אחת מנקודות הזמן הללו ניתן לעזור לזוג להתרחק משפת התהום אל עבר כר דשא מלבלב. אבל לא כל הזוגות יודעים שהם במצב הזה (בעיקר כשמדובר בתחילתו של אירוע מתגלגל שטרם זוהה כמשבר) ובין אלו המבינים את מקומם על סקלת "כמה מ 1-10 מערכת היחסים שלכם עובדת" לא כולם ירצו להגיע לטיפול זוגי. האנטגוניזם מטיפול כזה נובע בעיר מקושי להודות בכישלון כביכול, או לחילופין – חוסר אמונה ביכולת של הטיפול לסייע ולשפר את המצב. כמטפלת ומייעצת זוגית עם ניסיון רב שנים גם בלימוד והכשרת יועצים זוגיים, אני מאמינה בכוחו הרב של הייעוץ החיצוני והאובייקטיבי בכל מערכת זוגית – רומנטית, עסקית, חברית. אז אם בטבע שלכם אנשים נמשכים לספר ולחשוף בפניכם את כל השלדים בארונות שלהם ואתם מוצאים עצמכם שוב ושוב על תקן היועץ הזוגי הלא מוסמך, זו כבר סיבה ראויה מספיק לשקול לימודי ייעוץ זוגי. תהפכו את זה לרשמי. בלימודי ייעוץ זוגי תוכלו להעמיק ולהרחיב את ארגז הכלים שלכם בנוסף לכלים האינטואיטיביים שאתם מביאים עמכם.

 

עוד כמה סיבות מדוע לימודי ייעוץ זוגי הם תחום אטרקטיבי ונחשק.

 

היצע וביקוש כפי שכבר ציינתי בתחילה, עם השנים חלה עליה הדרגתית ומתמדת בביקוש לייעוץ זוגי. היצע וביקוש זו מתמטיקה פשוטה. אם אתם אנשים טיפוליים, נא הרימו את הכפפה. הדרישה והצורך ביועצים זוגיים איכותיים ומקצועיים עולה בהתמדה. זוגות רבים מחפשים את האחד או האחת שיעזרו להם למצוא את הדרך הנכונה. ליווי נכון המגובה בכלים מקצועיים יכול בהחלט לעשות את השינוי הנדרש על מנת להציל את היחסים.

 

חופש תעסוקתי המטפל הזוגי הוא תחום עצמאי. הוא יכול למקם את הקליניקה שלו בכל מקום בו יבחר ולהנות מעצמאות ומחופש לבנות את סדר היום שלו כראות עיניו. להרבה אנשים זה סידור שמסתדר פיקס עם אורח החיים שלהם או השאיפה לפרנסה בתנאים שלהם.

 

לא במקום, בנוסף אם כבר יש לכם מקצוע, ובהמשך לסעיף הקודם, ייעוץ זוגי לא בהכרח חייב לבוא על חשבון המקצוע הנוכחי. במקרים רבות הוא משמש כתחום עיסוק נוסף או הרחבה של הקיים. למשל עובדים ועובדות סוציאליות, פסיכותרפיסטים, פסיכולוגים ובעלי מקצוע מתחום הטיפול ואף אנשי חינוך הבוחרים להרחיב את הסמכתם ולרכוש ידע מקצועי נוסף מתוך מטרה להשתלב בשוק העבודה כאנשי מקצוע איכותיים ומיומנים בעלי תחומי אחריות מגוונים.

 

השפעה לטובה על החיים האישיים שלכם כיועץ זוגי, או יועצת זוגית, את הידע והכלים שתרכשו ניתן בקלות להשליך על מערכות היחסים בחיים האישיים שלכם. כל מערכת יחסים. שהרי בסופו של דבר כל מערכת יחסים זוגית מושתת ופועלת על אותם עקרונות.

 

אדם מחפש משמעות (ומוצא אותה בעזרה לאחרים) מחקרים רבים נעשו סביב המושג "אושר" בניסיון להבין מהו האושר ומה הופך אדם למאושר. רובם ככולם מעידים כי האושר טמון במשמעות שאנו מוצאים בחיינו.  ייעוץ זוגי כמו כל טיפול אחר הוא מקצוע עם המון משמעות. במבט מגבוה, אתם עוסקים בלעזור לאחרים, מהות המקצוע היא לעשות טוב, אלו תחושות של ערך וסיפוק שלא ניתן להרגיש בכל מקצוע.

 

בוגרי קורס ייעוץ זוגי הם אנשי מקצוע מבוקשים –  אפשרויות התעסוקה העומדות בפניהם מגוונות ומרתקות. הבוגרים יוכלו להשתלב הן במשרות שכיר והן בקליניקות פרטיות. עבודה כעצמאים מאפשרת חופש תעסוקתי וגמישות בשעות העבודה.

 

 

לסיכום

 

ייעוץ זוגי הפך בשנים האחרונות לטיפול נפוץ ומקובל ולכן גם הביקוש ליועצים זוגיים עלה, ואיתו האפשרות בבחירה בתחום כמקצוע. לפני שקופצים למים, קחו רגע לחשוב על המניעים והאחריות העומדים מאחורי המקצוע, והאם הוא מתאים לכם. אם כן – ישנם לא מעט סיבות להתחיל בלימודים.

 

היתרונות בתחום בולטים אך יחד עם זאת חשוב לזכור ולקחת בחשבון כי תחום הטיפול והייעוץ באים עם המון אחריות, גם בשלב ההכשרה. בדקו היטב היכן החלטתם ללמוד. מוזמנים להתייעץ עימי – אורית ארבל.

תוכן עניינים

 השאירו פרטים

טופס עמוד צרו קשר

ד”ר אורית ארבל

ד"ר אורית ארבל מפתחת שיטת הטיפול הידועה כ”מרתון הזוגיות הפרטי”
הביאה את יסודות השיטה מארצות הברית לישראל לפני למעלה מ- 20 שנה.

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך

לימודי ייעוץ זוגי – האם זה בשבילך?

ישנם בנינו אנשים אשר מגיל צעיר חובשים לעיתים אפילו לא במודע, את כובע היועץ. הם בעלי נטייה  טבעית וטובה להקשבה, הכלה וגישור. אנשים שכבר בילדותם מצאו עצמם מחברים או מפרידים…

קרא עוד »

לומדים טיפול זוגי – תחום משנה חיים

כולנו חווינו בעת כזו או אחרת בחיינו משברים, בין אם מדובר במשבר בקריירה, בבריאות וכמובן בזוגיות שלנו. חיי הזוגיות שלנו לא מגדירים אותנו, אבל הם בהחלט הגב התומך והמקבל לאורך…

קרא עוד »

לימודים עם משמעות: קורס לייעוץ זוגי

במציאות של ימינו, זוגות רבים ברחבי הארץ נתקלים בקשיים במערכת היחסים ביניהם. בין אם מדובר במשבר נקודתי או בין אם זו בעיה מתמשכת, הדרך הטובה ביותר לפתור קשיים אלה בזוגיות…

קרא עוד »

לימודי ייעוץ זוגי משדרגים אותנו מבחינה מקצועית ואישית

מערכות יחסים ככלל וזוגיות בפרט מהווים כחלק כל כך מהותי בחיינו, יש שיגידו אף הכרחי למרבית האנשים. ועם זאת, מדובר על נושא מורכב, מלא בסוגיות מרתקות ודינאמיקה משתנה בין כל…

קרא עוד »

מחזירים אהבה: ללמוד ייעוץ זוגי באופן מקצועי

תמיד ידעתם שיש בכם יכולת ואינטליגנציה רגשית גבוהה אותה תוכלו לתעל למען מתן עזרה לזוגות במשבר? חולמים על עבודה מספקת שמטרתה להפיץ אור ורוח אופטימית? אם התשובה על השאלות הללו…

קרא עוד »
דילוג לתוכן