לימודים עם משמעות: קורס לייעוץ זוגי

11/10/2021

במציאות של ימינו, זוגות רבים ברחבי הארץ נתקלים בקשיים במערכת היחסים ביניהם. בין אם מדובר במשבר נקודתי או בין אם זו בעיה מתמשכת, הדרך הטובה ביותר לפתור קשיים אלה בזוגיות היא לפנות לקבלת ייעוץ זוגי מקצועי. על כן, תחום הייעוץ הזוגי הפך לתחום התמחות פופולרי ביותר בשנים האחרונות אצל אנשים שמעוניינים לתת מענה לזוגות שזקוקים לטיפול זוגי. אז מהו ייעוץ זוגי, כיצד ניתן ללמוד התמחות זו ולמי זה מתאים? יצאנו לבדוק ולספר.

 

מהו ייעוץ זוגי ולמי הוא יכול לעזור?

 

מערכות יחסים בין בני אדם הן תמיד מורכבות, בטח כשמדובר בזוגיות ארוכת שנים. לעיתים אנו נתקלים בקשיים בתוך הקשר שנובעים משלל סיבות מגוונות, שלא מצליחים להיפתר בין בני הזוג עצמם. ריבים, ריחוק, חוסר תקשורת, בגידות, קשיים כלכליים, דעיכה בתשוקה ומצבים רבים נוספים יכולים להוביל לקושי במערכת היחסים ובני הזוג לעיתים חוששים מפרידה. במקרים כאלה, קיים צורך לפנות לגורם מוסמך שיוכל לעזור ולסייע לגשר על הפער בין בני הזוג. אך לא רק משברים מובילים לפנייה לייעוץ זוגי- לדוגמא, גם בני זוג שנמצאים רגע לפני נישואין ומעוניינים לתכנן את חייהם בצורה האידיאלית ביותר יכולים לפנות לייעוץ זוגי כללי כדי שגורם מוסמך יוכל ללוות אותם בתהליך של הפיכה מבני זוג רגילים לבני זוג נשואים שמתכננים להקים משפחה. בקיצור, יועץ זוגי יכול לעזור לבני זוג במגוון רחב של מצבים.

 

מה מתרחש במהלך טיפול מסוג זה?

 

לכל יועץ זוגי יש דרכים ושיטות שונות שהוא פיתח ולמד בכדי לעזור לבני הזוג ולבעיה שהם מתארים וחווים. לרוב במהלך פגישת ייעוץ כל אחד מבני הזוג יצטרך לספר ולתאר את מערכת היחסים כפי שהם רואים אותה מנקודת מבטם, כשתפקידו של היועץ הזוגי יהיה לשקף לשני הצדדים את המציאות באופן אובייקטיבי ובצורה שבה הם יוכלו לקבל תמונה מלאה של המצב. כל יועץ, בשיתוף עם בני הזוג, ינסה לחפש את הפתרונות שיעזרו להם לגשר על הפער שנוצר ביניהם ולהפוך את הקשר לחזק, יציב, מקבל ואוהב. המטרה של ייעוץ היא להגיע אל העומק ולאבחן את הבעיה, ולא רק לפתור את הסימפטומים. במהלך המפגשים בני הזוג יקבלו כלים ליציאה מהמשבר ובנוסף גם כלים להתמודדות שוטפת בתקשורת אחד עם השני.  חשוב לציין שכמובן שבכל טיפול וייעוץ יש שמירה על חיסיון ופרטיות בני הזוג כדי ליצור סביבה בטוחה ומאפשרת.

 

לימוד ייעוץ זוגי

 

ככל שאנשים נחשפים יותר ויותר לתחום הייעוץ הזוגי ולהשפעותיו החיוביות, כך יותר אנשים מעוניינים ללמוד לעשות זאת גם ולהתמקצע. קיימים מגוון קורסים שמלמדים תחום זה ברחבי הארץ, כשלכל אחד מהם יש גישה ושיטות אחרות, וניתן לחפש את האחד שמתאים לכם ביותר. במהלך הקורס של לימוד ייעוץ זוגי תוכלו ללמוד את התיאוריה לייעוץ זוגי, לרכוש כלים מעשיים, מיומנויות וטכניקות למצבים השונים שעלולים לצוץ בזמן הפגישות וגם להתאמן על ליישם את כל אלה במהלך סימולציות של פגישות לייעוץ זוגי. הקורסים לרוב יהיו מועברים על ידי יועצות זוגיות מוסמכות עם ניסיון של שנים שעברו מפגשים עם זוגות שונים ומגוונים, וזאת בשביל לתת לכם תמונה רחבה ודרכי התמודדות עם כל מצב ייחודי וספציפי. משך הקורס והמפגשים משתנים מקורס לקורס. חלק מהקורסים מציעים גם סטאז' במסגרת הלימודים כדי שתוכלו להיות נוכחים בפגישות ייעוץ אמיתיות. בסוף לימודי ייעוץ זוגי תקבלו תעודת הסמכה כיועצים זוגיים ותוכלו להתחיל במסע שלכם לעזרה וריפוי של מערכות יחסים.

 

למי מתאימים הלימודים?

 

קורסים ללימוד ייעוץ זוגי מיועדים לכל מי שיש לו זיקה לתחום הזוגי והמשפחתי ומעוניינים לרכוש כלים פרקטיים וידע תיאורטי וכך להיות מוסמכים להפוך ליועצים זוגיים בסוף הלימודים. קיימת עדיפות לבעלי תואר ראשון ומעלה במקצועות שקרובים לייעוץ- כגון פסיכולוגיה, עבודה סוציאלית וחינוך, אך גם למי שאין בידיו תואר ראשון מהתחומים הנזכרים לעיל ניתן לעשות הסבה לתחום הייעוץ הזוגי.

 

הדינמיקה בין הזוג שפונה לייעוץ לבין מטפלת זוגית היא חשובה ולכן בתחום זה חשוב שתהיה זיקה לבני אדם, יחסי אנוש טובים, יכולת הקשבה והכלה ופתיחות מחשבתית. זה תחום בו שומעים דברים רבים לאורך היום שחלקם עלולים להיות גם קשים, ולכן חשוב גם שתהיה לכם יכולת הפרדה בין העבודה לבין החיים האישיים שלכם.

 

למה כדאי לכם ללמוד את התחום הזה?

 

ייעוץ זוגי הוא מקצוע עם שליחות. כשבני זוג מגיעים אליכם לפגישת ייעוץ ואתם מרגישים שהצלחתם לשמוע אותם, לסייע להם להקשיב אחד לשני, ולעזור להתמודד עם המשבר שאליו נקלעו, אתם לא רק תוציאו אל העולם שני בני אדם שמחים ומאוחדים יותר, אלא גם אתם תרגישו סיפוק עצמי מתרומה זו.

 

יתרון נוסף ללימוד ייעוץ זוגי כמקצוע הוא שהביקוש ליועצי זוגיות גדל מרגע לרגע והתחום צובר תאוצה. לכן, האפשרויות התעסקותיות הן רבות ותוכלו להצליח לעבוד ולהתפרנס במקצוע הזה בכל רחבי הארץ, אם זה כמקצוע העיקרי שלכם או כהשלמת הכנסה למקצוע קיים.

 

בנוסף, את הכלים והמיומנויות שתרכשו תוכלו ליישם גם על הזוגיות שלכם, וכך לשמר חיי משפחה טובים ולפתור משברים שמתעוררים בעת הצורך.

 

לסיכומו של דבר

 

זוגות רבים מחפשים יועצי זוגיות לייעוץ זוגי כללי או לעזרה בעקבות קשיים ומשברים במערכת היחסים ביניהם בכדי שיוכלו להגיע לפתרון במהרה, ביעילות וברגישות. לכן תחום הייעוץ הזוגי הפך לפופולרי ביותר ואנשים רבים מתחומים קרובים הולכים ללמוד אותו כמקצוע. תוכלו למצוא קורסים רבים ושונים ברחבי הארץ שמעניקים לכם כלים וידע, ביניהם הקורסים אצלנו במכללת ארבל. לפרטים נוספים והרשמה צרו איתנו קשר וניתן לכם מענה במהרה.

תוכן עניינים

 השאירו פרטים

טופס עמוד צרו קשר

ד”ר אורית ארבל

ד"ר אורית ארבל מפתחת שיטת הטיפול הידועה כ”מרתון הזוגיות הפרטי”
הביאה את יסודות השיטה מארצות הברית לישראל לפני למעלה מ- 20 שנה.

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך

לימודי ייעוץ זוגי

מחקרים מהשנים האחרונות מצביעים על מגמת עליה מתמדת של זוגות החווים קושי בניהול ותחזוקת מערכות היחסים שלהם. הסטטיסטיקה מצביעה על כך שכל זוג שלישי מוצא את עצמו בדרך לרבנות כדי…

קרא עוד »

לימודי ייעוץ זוגי – האם זה בשבילך?

ישנם בנינו אנשים אשר מגיל צעיר חובשים לעיתים אפילו לא במודע, את כובע היועץ. הם בעלי נטייה  טבעית וטובה להקשבה, הכלה וגישור. אנשים שכבר בילדותם מצאו עצמם מחברים או מפרידים…

קרא עוד »

לומדים טיפול זוגי – תחום משנה חיים

כולנו חווינו בעת כזו או אחרת בחיינו משברים, בין אם מדובר במשבר בקריירה, בבריאות וכמובן בזוגיות שלנו. חיי הזוגיות שלנו לא מגדירים אותנו, אבל הם בהחלט הגב התומך והמקבל לאורך…

קרא עוד »

לימודי ייעוץ זוגי משדרגים אותנו מבחינה מקצועית ואישית

מערכות יחסים ככלל וזוגיות בפרט מהווים כחלק כל כך מהותי בחיינו, יש שיגידו אף הכרחי למרבית האנשים. ועם זאת, מדובר על נושא מורכב, מלא בסוגיות מרתקות ודינאמיקה משתנה בין כל…

קרא עוד »

מחזירים אהבה: ללמוד ייעוץ זוגי באופן מקצועי

תמיד ידעתם שיש בכם יכולת ואינטליגנציה רגשית גבוהה אותה תוכלו לתעל למען מתן עזרה לזוגות במשבר? חולמים על עבודה מספקת שמטרתה להפיץ אור ורוח אופטימית? אם התשובה על השאלות הללו…

קרא עוד »
דילוג לתוכן