לימודי ייעוץ זוגי משדרגים אותנו מבחינה מקצועית ואישית

21/09/2020

מערכות יחסים ככלל וזוגיות בפרט מהווים כחלק כל כך מהותי בחיינו, יש שיגידו אף הכרחי למרבית האנשים. ועם זאת, מדובר על נושא מורכב, מלא בסוגיות מרתקות ודינאמיקה משתנה בין כל זוג וזוג שדורש חקר עמוק והתבוננות מתמדת.

 

כמו דברים רבים שנוגעים למערכות היחסים שלנו, גם הטיפול הזוגי (לראשונה) נוהג להישמע לא רומנטי, כרוך בסבלנות, בעבודה מפרכת ובשלל שיחות מביכות בנושאים שבמהלך היום יום "נחמד" יותר לא לחשוב עליהם – שלא לדבר על לדון עם בן הזוג ולהציף את הבעיות השונות.

 

התרבות שלנו מלמדת אותנו לסמוך וללכת אחרי רגשותינו ובמרבית הפעמים זאת אינה הדרך הנכונה לפעול. טיפול זוגי מלמד אחרת, כיוון שהרגשות שלנו מוטעים לרוב ומקודדים בתגובות פרימיטיביות ולכן דורשים יכולת של מטפל זוגי מוסמך שיכול לספק לנו הכוונה למקור התחושות, הרגשות והבעיות שלנו ובכך לגרום לנו להתמודד ולפתור את שעל ליבנו.

 

במאמר זה ננסה להבין האם "משתלם" ללמוד ייעוץ זוגי? האם מדובר על תחום שדרוש מכם סט כישורים מסוים? והאם מעבר לפן המקצועי שמאפשר לכם לעזור לאנשים רבים אתם מקבלים הבנה ברורה יותר לגבי הזוגיות שלכם וטיפול במשבר ביחסים שלכם?

 

למה כדאי לגשת ללימודים בתחום הייעוץ הזוגי?

 

ובכן, בניגוד ללימודי מתמטיקה או היסטוריה (תחומים חשובים ומוערכים), מדובר על תחום שנוגע לנו בכל פן בחיים, בכל רגע והוא בעל השפעה ישירה על הרגשות שלנו כגון כעס, שמחה, עצב וכדומה. סיטואציות שונות בהן אנו נמצאים במהלך החיים מושפעות ומשתנות באופן ישיר על ידי מערכות היחסים שלנו.

 

אדם שמחליט ללמוד ייעוץ זוגי צריך לדעת שמדובר על תחום מורכב שדורש תכונות אופי כגון סבלנות, אמפטיה, הבנת האחר והיכולת לשמור על קו מקצועי לכל אורך הטיפול עם כל זוג. בניגוד ללימודים אחרים, מדובר על תחום שיש צורך בכישורים בין – אישיים ברמה גבוהה והמון אינטליגנציה רגשית.

 

איך הטיפול נראה מנקודת המבט של הזוג?

 

בתור התחלה, בחדר שקט, סוף סוף יש לנו את ההזדמנות להגדיר מה אנחנו מרגישים שהבעיות במערכת היחסים באמת – מבלי שדברים מדרדרים לכדי צעקות, זעם או הימנעות צינית. בדרך כלל אנו חוצים את בן / בת הזוג שלנו, או נסערים מכדי שנוכל לחלוק איתם, באופן שהם יבינו ממה אנחנו כועסים או נסערים.

 

לכן, זה עוזר להיות מול אדם זר ומאפשר לזוג להיפתח בקצב הנכון "ובווליום" הנכון. זה יוצא דופן מאוד להיות מסוגל לנסח דברים בצורה כה חדה אך גם בצורה סבירה כל כך.

 

שנית, מטפלים מיומנים ויודעים כיצד לגעת בנקודות "המקור" שלנו ולהבין מאיתנו מדוע מה שמפריע לנו מפריע לנו. בדרך כלל, וללא עזרה חיצונית מקצועית, אנו לא חושפים את המשמעות הרגשית שמאחורי העמדות שלנו.

 

אין ספק שתחום היעוץ הזוגי "תפס" תאוצה באופן משמעותי בשנים האחרונות ואנו עדים למגמת עלייה משמעותית במספר הזוגות אשר מגיעים לטיפול. חשוב לציין, הרבה זוגות מגיעים לטיפול לאו דווקא ממקום של משבר או בעיות במערכת היחסים. הרבה פעמים מדובר על הרצון לבסס תקשורת טובה עם בן או בת הזוג ולכן ייעוץ זוגי מועיל ומכוח כמספק תוצאות מעולות.

 

עבור אנשים אשר מעוניינים ללמוד את התחום, ד"ר אורית ארבל מספקת לימודים והסמכה בתור יועצים זוגיים בקורס שאורכו 3 חודשים. במהלך הקורס תלמדו המון חומר תיאורטי אך יחד עם זאת תהיו נוכחים בטיפולים אמיתיים שמתקיימים עם זוגות ותוכלו ללמוד כיצד לנתח סיטואציות ומורכבויות במערכות יחסים בצורה האולטימטיבית.

תוכן עניינים

 השאירו פרטים

טופס עמוד צרו קשר

ד”ר אורית ארבל

ד"ר אורית ארבל מפתחת שיטת הטיפול הידועה כ”מרתון הזוגיות הפרטי”
הביאה את יסודות השיטה מארצות הברית לישראל לפני למעלה מ- 20 שנה.

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך

לימודי ייעוץ זוגי

מחקרים מהשנים האחרונות מצביעים על מגמת עליה מתמדת של זוגות החווים קושי בניהול ותחזוקת מערכות היחסים שלהם. הסטטיסטיקה מצביעה על כך שכל זוג שלישי מוצא את עצמו בדרך לרבנות כדי…

קרא עוד »

לימודי ייעוץ זוגי – האם זה בשבילך?

ישנם בנינו אנשים אשר מגיל צעיר חובשים לעיתים אפילו לא במודע, את כובע היועץ. הם בעלי נטייה  טבעית וטובה להקשבה, הכלה וגישור. אנשים שכבר בילדותם מצאו עצמם מחברים או מפרידים…

קרא עוד »

לומדים טיפול זוגי – תחום משנה חיים

כולנו חווינו בעת כזו או אחרת בחיינו משברים, בין אם מדובר במשבר בקריירה, בבריאות וכמובן בזוגיות שלנו. חיי הזוגיות שלנו לא מגדירים אותנו, אבל הם בהחלט הגב התומך והמקבל לאורך…

קרא עוד »

לימודים עם משמעות: קורס לייעוץ זוגי

במציאות של ימינו, זוגות רבים ברחבי הארץ נתקלים בקשיים במערכת היחסים ביניהם. בין אם מדובר במשבר נקודתי או בין אם זו בעיה מתמשכת, הדרך הטובה ביותר לפתור קשיים אלה בזוגיות…

קרא עוד »

מחזירים אהבה: ללמוד ייעוץ זוגי באופן מקצועי

תמיד ידעתם שיש בכם יכולת ואינטליגנציה רגשית גבוהה אותה תוכלו לתעל למען מתן עזרה לזוגות במשבר? חולמים על עבודה מספקת שמטרתה להפיץ אור ורוח אופטימית? אם התשובה על השאלות הללו…

קרא עוד »
דילוג לתוכן