ייעוץ זוגי במרכז

06/07/2017

הקליניקה של ד"ר אורית ארבל ממוקדמת על שפת ימה של תל אביב. במפגש הרחובות הירקון ומאפו. הסדר חניה ממול מקנה נגישות קלה בכל שעות היום. בקליניקה זו פועל מרכז ד"ר אורית ארבל גם במסגרת ייעוץ זוגי פרטני וגם מכללת ארבל להוראת הייעוץ הזוגי. מטפלים ומטפלות רבות שהוכשרו בשנים האחרונות בשיטתה ועוברים את הכשרתם במקום.

 

ייעוץ זוגי במרכז? מגיעים לייעוץ זוגי מכל מקום בארץ?

 

לא. לא רק מהארץ מגיעים לייועץ זוגי. לקוחות רבים מגיעים לייעוץ זוגי מחו"ל. מגיעים לתקופה קצרה ותוך כמה ימים חוזרים לאחר מסע שלם של תיקון זוגיות. לקליניקה של דר' ארבל מגיעים זוגות כמעט מכל ישוב. רובם, מגיעים לתל אביב בכל מקרה ונהנים ממרתון זוגיות במרכז הארץ. ישנם אחרים המעדיפים להתנתק מהישוב ולהגיע לתל אביב.

 

מה אנשים חושבים על מרתון הזוגיות?

 

"לא חשבתי שיהיה לי קל אך לא תכננתי את הכאב. זה היה כואב…מאד. בסוף יצאנו מחובקים זה העיקר לא? "

 

"ישבנו ואת קראת אותנו כמו ספר פתוח. זה היה מפחיד בהתחלה. אחר כך אמרתי, אם כבר לעבור את זה – עדיף ככה. הכל ברור. הכל על השולחן. תודה."

 

"חשבתי שייקח שנים לגרום לו להבין מה אני מרגישה. תמיד הוא ביטל אותי, תמיד הרגשתי שאין סיכוי לפתוח אותו.
לא יאומן – זה קרה. חוץ מתודה מה נשאר לי להגיד? עוד תודה?"

 

ייעוץ זוגי בתל אביב והמרכז

 

קליניקה לייעוץ זוגי בתל אביב והמרכז – ד"ר אורית ארבל – המיקום בו מתקיים הייעוץ או הטיפול הזוגי משמעותי מאוד עבור זוגות רבים. אנשים רבים מעידים כי האווירה שבקליניקה חשובה להם מכיוון שמיקום טוב או אווירה נעימה יכולים לסייע לתהליך שמתבצע אצלם. הקליניקה של ד"ר אורית ארבל נמצאת על שפת הים בתל אביב, במפגש הרחובות הירקון ומאפו. הגישה אל הקליניקה נוחה ומספקת אפשרות לחניה בכל שעות היום בזכות הסדרי החניה שממול. בקליניקה מתבצע ייעוץ זוגי של ד"ר אורית ארבל ובמקביל גם מתנהלת הכשרה בעבור מטפלים ומטפלות שמגיעים ללמוד ולהעמיק בתחום.

 

האם נהוג להגיע לטיפול זוגי רק בקרבת מקום מגוריי?

 

כאשר מחפשים אחר יועצת זוגיות, רצוי להתמקד בנושא המיקום אך יותר חשוב לשים דגש על החיבור אל היועץ והגישה שלו. ישנם אנשים שמגיעים ליועץ זוגי באזור תל אביב אף על פי שהם בכלל מתגוררים במרחק כמה שעות נסיעה מהקליניקה ויש אפילו שמגיעים מחו"ל. רצוי לפנות אל יועצת נישואין מומלצת או מטפלת זוגיות מומלצת במרכז אם הנכם מתגוררים בקרבת מקום אך עיקר החיפוש צריך להיות אחר אשת / איש מקצוע, עם ניסיון ומוניטין חיובי בתחום, שתוכלו להתחבר אליו או אליה ולעבור תהליך משמעותי יחדיו.

 

מדוע אנשים מגיעים אל יועצת זוגיות?

 

הסיבות שבגינן אנשים פונים לטיפול זוגי במרכז או בכל אזור אחר בארץ הן שונות ומשתנות בהתאם לבני הזוג ולמצבם. כל זוג עשוי להגדיר את המילה "בעיה" באופן שונה אך כאשר מגיעים למצב בו הבעיה לא נפתרת מעצמה או על ידי בני הזוג עצמם, או כאשר הבעיה מעמיקה ומכבידה על מצב הרוח וההתנהלות היום יומית, רצוי ומומלץ להגיע אל יועצת זוגיות ולקבל עזרה והכוונה.

 

ישנם זוגות שמגיעים לייעוץ זוגי עוד בטרם נישאו, על מנת לקבל את הכלים לקראת חיי נישואין מוצלחים. לעומתם, ישנם בני זוג שמגיעים אל הקליניקה לראשונה אחרי עשרות שנות זוגיות מאושרות או זוגות שנקלעו למצב של חוסר תקשורת. פעמים רבות בני זוג מגיעים לייעוץ זוגי כי הם לא מסכימים על סוגיה מהותית כלשהי אשר מונעת מהם להתקדם ומסבכת אותם בתוך ויכוחים וריבים.

 

כמו כן, ישנם בני זוג שהשגרה השוחקת מכבידה עליהם והם זקוקים לייעוץ זוגי, או אחרים שהמשפחה המורחבת או הילדים נקלעו אל תוך מצב שלילי כלשהו ולא מצליחים לפתור אותו בעצמם. בעיות בחיי המין או ריחוק פיזי בין בני זוג הינו אחת הסיבות הנפוצות שמביאות בני זוג לפנות ליועצת נישואין ולבקש את הכלים שיאפשרו להם למצוא את הקרבה בשנית.

 

במה ייעוץ זוגיות יכול לסייע לנו?

 

תחילה, חשוב להגדיר מהי הבעיה ובגלל מה בני הזוג הגיעו אל הקליניקה. לאחר מכן, התהליך שיתבצע בייעוץ הזוגי יתמקד באופן אישי וספציפי בבני הזוג, לעיתים בשניהם יחדיו ולעיתים בכל אחד באופן פרטני. כל ייעוץ זוגיות שמתבצע מול בני זוג, הינו שונה מאשר התרחש אצל בני זוג אחרים.

 

למעשה, הייעוץ מותאם לבני הזוג ולמצבם האישי שבגינו הם בחרו להגיע אל הקליניקה. ייעוץ זוגי יכול להכווין ולהאיר לנו את הדרך, להביא כלים ודרכים יצירתיות לפתור בעיות או קונפליקטים שנוצרים לעיתים במשפחות או במערכות יחסים בין בני זוג. זוגות רבים טוענים כי ייעוץ זוגי הוא חלק בלתי נפרד מהחיים שלהם וגם לאחר שהבעיות נפתרות הם ממשיכים להגיע אל הייעוץ הזוגי ומקפידים להתנהל לפי מה שנלמד במהלכו – וזאת בכדי לשמר את החיובי והטוב שיש ביניהם.

תוכן עניינים

 השאירו פרטים

טופס עמוד צרו קשר

ד”ר אורית ארבל

ד"ר אורית ארבל מפתחת שיטת הטיפול הידועה כ”מרתון הזוגיות הפרטי”
הביאה את יסודות השיטה מארצות הברית לישראל לפני למעלה מ- 20 שנה.

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך

ייעוץ זוגי – מהו ולמי הוא מתאים?

ייעוץ זוגי הוא כלי בידי זוגות לחזק, לשפר ולפעמים אף להציל את הזוגיות במקרים בהם האהבה לא מתה ולבני הזוג יש עוד תקווה לייצר זוגיות בריאה ולאורך זמן.   ייעוץ…

קרא עוד »

מטפלים בזוגיות שלכם – 3 טיפים שאתם חייבים להכיר

כל זוג עלול להגיע לרגע בו מערכת היחסים ביניהם מתערערת והם מבינים שגורם שלישי יוכל לעזור להם להבין את עצמם טוב יותר ואת הצד השני, לפתח את יכולות התקשורת שלהם,…

קרא עוד »

הדרך לאושר: יעוץ זוגי

מערכות יחסים הן דבר מורכב, דינאמי ומתבססות על תקשורת טובה בין בני הזוג. במקרים מסוימים, אנו עלולים למצוא עצמנו נקלעים לקונפליקטים, משברים ורמות מסוימות של לחץ שדורשות ניהול שיח נכון…

קרא עוד »

יעוץ זוגי לאחר ילד ראשון

אף אחד לא יכול להכין אתכם למצב החדש בחייכם!! יעוץ זוגי – לאחר ילד ראשון – גם עם כל ההכנות הנדרשות, אף אחד לא יכול להכין אתכם למצב החדש בחייכם. זוכרים את…

קרא עוד »

ייעוץ זוגי לפני החתונה

עד לא מזמן כולם אמרו: "השתגעתי? ייעוץ זוגי לפני החתונה?"   העולם שלנו משתנה בקצב מהיר. הדעות משתנות. החשיבה משתנה. לפני כמה שנים לא יכולנו לשכנע זוג ללכת, לפני החתונה,…

קרא עוד »

יעוץ זוגי מהיר – מדוע?

שואלים את עצמכם מה היתרון בייעוץ זוגי מהיר? בדיחה ידועה מספרת על אדם שסבל מכאב שיניים עד מאד בפתחו של יום שישי. ניסה האדם למצוא מרפאה מיידית ובכל מקרה נדחה…

קרא עוד »
דילוג לתוכן