הדרך לאושר: יעוץ זוגי

11/02/2020

מערכות יחסים הן דבר מורכב, דינאמי ומתבססות על תקשורת טובה בין בני הזוג. במקרים מסוימים, אנו עלולים למצוא עצמנו נקלעים לקונפליקטים, משברים ורמות מסוימות של לחץ שדורשות ניהול שיח נכון והכרה בדעותיו ורגשותיו של הצד השני – אומנם קל לנסח זאת במילים אך התהליך מורכב ולעיתים דורש מעורבות של גורם חיצוני שמסוגל להנחות אתכם ולנסות לייצר הבנה ושיח טוב יותר ביניכם.

 

יעוץ זוגי הינה אפשרות מצוינת כאשר נקלעתם לבעיה מסוימת ואינכם מסוגלים לפתור אותה. הגורמים והסיבות להגעתם של אנשים לטיפול יכולים לנבוע מתקשורת לקויה, התרחקות פיזית או מינית, מאבקים שנשענים על עמדות כוח, חוסר הסכמה בנוגע למטלות ותפקידים בבית, משברים שנובעים מחוסר אמון (בגידה) ובעצם כל קשת הרגשות שבאה לידי ביטוי בצורה קיצונית.

 

באיזה שלב רצוי לפנות ליעוץ זוגי?

 

טיפול זוגי הינו אפשרות נהדרת לכל זוג ובכל שלב בחיים, ולכן אין למדוד זאת מנקודת זמן מסוימת. ישנם זוגות שיגיעו לטיפול זוגי בתחילת הקשר או לאחר שהקשר התבסס, ואילו אחרים יבחרו בדרך זו כאשר הם נמצאים במשבר נקודתי שמייצר תחושה של חוסר סיפוק או "תקיעות" בקשר. בכל אופן, בין אם מדובר על זוגיות במשבר או חוסר יכולת לבטא רגשות ותחושות, כל זוג יכול למצוא את מקומו ולהגיע לטיפול מהסיבות האישיות שלו.

 

חשוב לציין, מחקרים רבים נעשים בתחום מערכות היחסים (על כל גווניה) ובכולם מסקנה אחת ברורה – ככל שמקדימים לגשת לטיפול מקצועי ולהתמודד יחד עם הבעיות המשותפות הסיכויים לפתרון עבור שני הצדדים גדל משמעותית ואורך הטיפול הופך קצר יותר.

 

כיצד בוחרים את המטפל הנכון עברונו?

 

ובכן, מדובר על שאלה שהתשובה אליה מורכבת למדי. בעוד טיפול איכותי יכול לעזור לכם לפתור את מרבית הבעיות, ישנה חשיבות לבחירה הנכונה והאפקטיבית ביותר עבור שניכם. הדרך הטובה ביותר שבה תוכלו לדעת על המטפל שלכם היא באמצעות המלצות וביקורות של אנשים הקרובים אליכם.

 

עם זאת, זכרו שמדובר על תחום אישי ודיסקרטי ולכן לא כל אדם מעוניין ומרגיש בנוח להיחשף ולשתף במצוקתו האישית והזוגית. דרך נוספת שאותה תוכלו לבחון היא חיפוש ברחבי האינטרנט אחר מטפל מקצועי אך שימו לב כי עליכם להיות זהירים ולא לבחור על סמך נראות האתר של אותו מטפל.

 

במידה ואינכם מוצאים מטפל בעל המלצות ממקורביכם, והחלטתם שאתם מבצעים סריקה באינטרנט, כדאי לבחור אחר מטפל בעל הסמכה מקצועית של "האגודה הישראלית לטיפול זוגי ומשפחתי". הסמכה זו היא בעלת חשיבות רבה מפני שהיא מוכיחה שאותו מטפל הינו בעל וותק וניסיון מקצועי בתחום הטיפול הזוגי והמשפחתי.

 

מה הן החששות של רוב המטופלים בעת ייעוץ זוגי?

 

מרבית האנשים חוששים מטיפול עקב האפשרות שבסיום הדרך הם יאלצו להיפרד. אי התמודדות בעצם גורמת לכם "לקבור" את הרגשות שלכם, המחשבות והרצונות ובעקבות זאת אתם עלולים לסבול מתסכול רב, פיתוח רגשות שליליים והתפרצויות בלתי צפויות.

 

הטיפול מאפשר ליצור סביבה בטוחה ואמיתית בה תוכלו לשתף את כל סוגי הרגשות והמחשבות שלכם ולייצר שיח ותקשורת איכותיים. בעצם בזכות הטיפול אתם מתמודדים עם הבעיות המשותפות שלכם וכתוצאה מכך מסוגלים להגיע לפתרון.

 

זכרו, פרידה הינה אופציה קיצונית שמרבית המטפלים לא ימליצו עליה (אלא אם כן מדובר על מקרי אלימות, התעללות וכדומה) והיעד הוא לשתף את שעל ליבכם, להגיע לעמק השווה ולצמוח אל עבר מערכת יחסים בטוחה ואמיתית יותר.

 

מוצאים את נקודת ההתחלה

 

החלטתם שאתם מגיעים לטיפול ומנסים להתמודד עם הבעיות שלכם? מצוין, כעת אנו ממליצים להגיע לפגישת יעוץ זוגי ראשונה שבה שני בני הזוג נוכחים. מטרת הפגישה הזו היא להציג את מצבכם העדכני באופן אישי יחד עם התא הזוגי והמשפחתי.

 

ד"ר אורית ארבל הינה אוטוריטה בתחום מערכות יחסים והטיפול הזוגי. לאחר עשרות שנים של ניסיון, שיטת "מרתון הזוגיות" שפיתחה משפר את חייהם של זוגות רבים ומאפשר להם לסיים סכסוכים ומשברים קשים תוך זמן קצר. מעבר לטיפולים הזוגיים, ד"ר אורית הקימה מכללה שמספקת לימודי יעוץ זוגי ובה תוכלו לעבור הדרכות מקצועיות ובסיום הקורס להפוך למטפלים זוגיים מוסמכים.

 

תוכן עניינים

 השאירו פרטים

טופס עמוד צרו קשר

ד”ר אורית ארבל

ד"ר אורית ארבל מפתחת שיטת הטיפול הידועה כ”מרתון הזוגיות הפרטי”
הביאה את יסודות השיטה מארצות הברית לישראל לפני למעלה מ- 20 שנה.

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך

ייעוץ זוגי – מהו ולמי הוא מתאים?

ייעוץ זוגי הוא כלי בידי זוגות לחזק, לשפר ולפעמים אף להציל את הזוגיות במקרים בהם האהבה לא מתה ולבני הזוג יש עוד תקווה לייצר זוגיות בריאה ולאורך זמן.   ייעוץ…

קרא עוד »

מטפלים בזוגיות שלכם – 3 טיפים שאתם חייבים להכיר

כל זוג עלול להגיע לרגע בו מערכת היחסים ביניהם מתערערת והם מבינים שגורם שלישי יוכל לעזור להם להבין את עצמם טוב יותר ואת הצד השני, לפתח את יכולות התקשורת שלהם,…

קרא עוד »

יעוץ זוגי לאחר ילד ראשון

אף אחד לא יכול להכין אתכם למצב החדש בחייכם!! יעוץ זוגי – לאחר ילד ראשון – גם עם כל ההכנות הנדרשות, אף אחד לא יכול להכין אתכם למצב החדש בחייכם. זוכרים את…

קרא עוד »

ייעוץ זוגי לפני החתונה

עד לא מזמן כולם אמרו: "השתגעתי? ייעוץ זוגי לפני החתונה?"   העולם שלנו משתנה בקצב מהיר. הדעות משתנות. החשיבה משתנה. לפני כמה שנים לא יכולנו לשכנע זוג ללכת, לפני החתונה,…

קרא עוד »

ייעוץ זוגי במרכז

הקליניקה של ד"ר אורית ארבל ממוקדמת על שפת ימה של תל אביב. במפגש הרחובות הירקון ומאפו. הסדר חניה ממול מקנה נגישות קלה בכל שעות היום. בקליניקה זו פועל מרכז ד"ר…

קרא עוד »

יעוץ זוגי מהיר – מדוע?

שואלים את עצמכם מה היתרון בייעוץ זוגי מהיר? בדיחה ידועה מספרת על אדם שסבל מכאב שיניים עד מאד בפתחו של יום שישי. ניסה האדם למצוא מרפאה מיידית ובכל מקרה נדחה…

קרא עוד »
דילוג לתוכן