מטפלים בזוגיות שלכם – 3 טיפים שאתם חייבים להכיר

24/03/2022

כל זוג עלול להגיע לרגע בו מערכת היחסים ביניהם מתערערת והם מבינים שגורם שלישי יוכל לעזור להם להבין את עצמם טוב יותר ואת הצד השני, לפתח את יכולות התקשורת שלהם, להגדיל את תחושות הביטחון, אמון ולגשר על הפערים והשבר שנוצר בין הצדדים. לפניכם שלושה טיפים לזוג שמעוניינים לטפל בזוגיות.

 

איך בוחרים יועצ/ת זוגית

 

אם כבר הגעתם להבנה שאתם מעוניינים למצוא גורם שלישי שיעזור לכם לעבור את הקשיים, למצוא את נקודות החוזק ודרכי היציאה והתחזקות מהמקום בו אתם נמצאים ואתם מתחילים לחפש את היועצ/ת המתאימים ביותר עבורכם כדאי להבין קודם כל את תחום הייעוץ ומה תפקידו במערכת היחסים שלכם:

 

  • יועץ זוגי הינו מטפל שהוסמך לעיסוק התחום הייעוץ הזוגי ו/או המשפחתי.
  • ההבדל בין טיפול לייעוץ – מטפל זוגי הינו בעל הכשרה בתחום הפסיכלוגיה או פסיכאטריה ויועץ הוא אדם שעבר הכשרת ייעוץ זוגי זאת אומרת ההגדרות השונות הן קיימות רק על מנת להגדיר את תחום העיסוק של כל מסלול הכשרה.
  • ייעוץ או טיפול זוגי לא יפתור לכם את כל הבעיות בין רגע, אתם לקראת עבודה פנימית וזוגית לא פשוטה שיכולה להציף תחושות, מחשבות ורעיונות שלא תיארתם לעצמכם.

 

כל ייעוץ זוגי או טיפול יתאפיין על פי אופי המטפל/מייעץ ואופי הזוג – לכל יועץ יש אג'נדה ומילים משלו לתיאור עבודתו כמו שפיכת אור על נקודות חוזקה וחולשה, טיפול בבעיות מן השורש של כל אחד מצדדי מערכת היחסים וכו'.

 

טיפ ראשון – בחירת הייעוץ המתאים לכם

 

לאחר שהבנו את תחום הייעוץ, מי רשאי לעסוק בו ומשמעות הייעוץ. אם התקשורת בינכם מאפשרת להניח את הבעיות שאתם מרגישים על השולחן מבלי לנסות לפתור או לתקן אותם רק להציג אותם תוכלו לנסות להתאים את הבעיה לפתרונות שהיועצים השונים מציעים וכך תוכלו לבחור ייעוץ שמתאים לכם. אורית ארבל היא יועצת זוגית שמעבירה גם הכשרה ליועצים זוגיים לאחר תואר ראשון ומעלה. בנוסף כתבה את הספר "להתאהב מחדש" והיא מעבירה לזוגות רבים במרכז ייעוץ.

 

טיפ שני – בחירה של שני הצדדים בטיפול

 

זהו הטיפ השני אך התזמון שלו הוא ללא ספק מגיע לפני הראשון, טיפול או ייעוץ זוגי חייב להגיע משני הצדדים בהסכמה מלאה שאתם הולכים בתור זוג להיחשף אחד כלפיי השני וכלפיי גורם שלישי. להעלות את התחושות הכנות שלכם ולהסכים לעבוד יחד על הבעיות, לחזק את המקומות הטובים שלכם כזוג ובעיקר להיות יחד מול מטרה משותפת שהיא שיפור וחיזוק מערכת היחסים שלכם כל זוג מהבחינה ובצורה המתאימה לו.

 

טיפ שלישי – בואו פתוחים

 

הייעוץ הזוגי עלול להפתיע אתכם אם ממה שאתם מעלים או ממה שהצד השני מעלה או בכלל הצעות ורעיונות של היועצת. בעיקר בזוגיות ארוכת שנים בה כל אחד עובר שינויים אם בתחום המקצועי, המשפחתי והאישי לפעמים תופתעו לגלות שמה שחשבתם על בני/בנות הזוג שלכם כבר לא רלוונטי והם נוהגים אחרת כיום מאשר לפני כמה שנים וכך גם תשתנה דרך הפעולה שלכם מולם.

 

ציפיות מייעוץ זוגי

 

שמרו על הציפיות שלכם מהייעוץ הזוגי באותה הרמה של הציפיות שלכם מעצמכם ומהצד השני של מערכת היחסים – משמע, העבודה האמיתית, העיקרית והחשובה תהיה שלכם ולא של אף מטפל. המטפל יעזור לכם בדרכים שלו למצוא דרכים לשיפור וחיזוק מערכת היחסים אך הוא אינו קוסם ששולף מהכובע את אבקת הקסמים שתתקן ותשלח אתכם מאושרים הביתה.

 

זמינות ופנאי לייעוץ

 

תדירות ומשך זמן הפגישה ייקבעו בינכם לבין המטפלת שתעבדו מולה אך חשוב מאוד לקבוע את הפגישות לזמנים שמתאימים לכם ושתוכלו להגיע אליהם רעננים ופנויים ככל האפשר לעבודה אמיתית וכנה ולא להגיע עם הלשון בחוץ באמצע היום הכי עמוס שלכם בשבוע. בנוסף מומלץ לקבוע ולפנות זמנים נוספים הם אתם מתמודדים עם "שיעורי הבית" שקיבלתם ולא להשאיר את זה ללילה שאתם כבר עייפים.

 

זוגיות במשבר

 

כשהזוגיות הגיעה לנקודת משבר חזקה ייעוץ זוגי יהיה מומלץ מאוד, אין צורך להיבהל או להרגיש כישלון מסוים. ניהול החיים עם אדם נוסף ובטח כשמדובר בניהול חיים עם ילדים או מפעל אחר משותף הוא אינה משימה קלה ולעיתים אנו מתקשים לנהל אותה ולעמוד בה בצורה טובה ולפני שמפרקים את החבילה אפשר לתת צ'אנס נוסף ולנסות לחזק תקשורת בין בני זוג ולמצוא את הדרך המיוחדת שלכם. חשוב לזכור שכל משבר נראה אחרת אצל כל זוג:

 

  • יהיו זוגות שאחד הצדדים ירגיש שמערכת היחסים נכשלת ולא עובדת והצד השני לא ירגיש את הדרמטיות הזאת כלל.
  • זוגות שמגיעים לנקודות שיא כמו עזיבה פתאומית של הבית רק יגדירו את המצב כשמשבר בעוד שזוגות אחרים יגדירו את עצמכם כחווים משבר בעקבות וויכוחים שחוזרים בכל ערב.
  • יש משברים שקטים שלא מדברים עליהם ויש משברים שנמצאים בחוץ גם בקרב הילדים, משפחה או חברים.
  • לכל משבר יש דרך "תיקון" שונה מכיוון שכל אדם הוא שונה וכל זוג הוא שונה. חשוב לזכור שמה שעבד לזוג אחד לאו דווקא יעבוד עבורכם. ואפילו מה שעבד לכם בעבר לא בטוח שרלוונטי היום.
  • משברים יכולים להגיע ולחלוף, ללבוש צורה אחרת, לחזור בחזרה או להישאר. לעיתים הם חמקמקים ולעיתים עקשנים והחשיבות של הייעוץ היא לדעת לתפוס אותם ולטפל בהם בעת ובדרך הנכונה.

 

מילים אחרונות

 

מערכות יחסים הן לא משימות פשוטות, לא בין בני משפחה – אחים ואחיות או ילדים להורים, לא בין חברים, קולגות ולעבודה או בזוגיות. זוהי לא בושה לגשת לסיוע וייעוץ אלא חוזקה נהדרת, זכרו שאתם בוחרים ללכת לייעוץ, בוחרים לעבוד קשה על מה שיש לכם ולאט לאט תמצאו את הדרך המיוחדת שלכם.

תוכן עניינים

 השאירו פרטים

טופס עמוד צרו קשר

ד”ר אורית ארבל

ד"ר אורית ארבל מפתחת שיטת הטיפול הידועה כ”מרתון הזוגיות הפרטי”
הביאה את יסודות השיטה מארצות הברית לישראל לפני למעלה מ- 20 שנה.

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך

ייעוץ זוגי

ייעוץ זוגי – מהו ולמי הוא מתאים?

ייעוץ זוגי הוא כלי בידי זוגות לחזק, לשפר ולפעמים אף להציל את הזוגיות במקרים בהם האהבה לא מתה ולבני הזוג יש עוד תקווה לייצר זוגיות בריאה ולאורך זמן. ייעוץ זוגי…

קרא עוד »

הדרך לאושר: יעוץ זוגי

מערכות יחסים הן דבר מורכב, דינאמי ומתבססות על תקשורת טובה בין בני הזוג. במקרים מסוימים, אנו עלולים למצוא עצמנו נקלעים לקונפליקטים, משברים ורמות מסוימות של לחץ שדורשות ניהול שיח נכון…

קרא עוד »

יעוץ זוגי לאחר ילד ראשון

אף אחד לא יכול להכין אתכם למצב החדש בחייכם!! יעוץ זוגי – לאחר ילד ראשון – גם עם כל ההכנות הנדרשות, אף אחד לא יכול להכין אתכם למצב החדש בחייכם. זוכרים את…

קרא עוד »

ייעוץ זוגי לפני החתונה

עד לא מזמן כולם אמרו: "השתגעתי? ייעוץ זוגי לפני החתונה?"   העולם שלנו משתנה בקצב מהיר. הדעות משתנות. החשיבה משתנה. לפני כמה שנים לא יכולנו לשכנע זוג ללכת, לפני החתונה,…

קרא עוד »

ייעוץ זוגי במרכז

הקליניקה של ד"ר אורית ארבל ממוקדמת על שפת ימה של תל אביב. במפגש הרחובות הירקון ומאפו. הסדר חניה ממול מקנה נגישות קלה בכל שעות היום. בקליניקה זו פועל מרכז ד"ר…

קרא עוד »

יעוץ זוגי מהיר – מדוע?

שואלים את עצמכם מה היתרון בייעוץ זוגי מהיר? בדיחה ידועה מספרת על אדם שסבל מכאב שיניים עד מאד בפתחו של יום שישי. ניסה האדם למצוא מרפאה מיידית ובכל מקרה נדחה…

קרא עוד »
דילוג לתוכן