יחסים בין בני זוג, זה אף פעם לא פשוט…

23/03/2023

יחסים בין בני זוג הם מצד אחד תופעה כל כך נפוצה שנראה שממש נועדנו לקיים כזו מערכת יחסים, ומהצד השני, כל מי שנמצא בתוך מערכת יחסים יודע ויודעת שזו מערכת יחסים הדורשת תחזוקה והשקעה כדי להישאר בריאה ומיטיבה עם הצדדים. תמיד יש עוד מה ללמוד על יחסים בין בני זוג.

 

כשמדברים על יחסים, מדברים למעשה על אינטראקציה בין 2 גורמים והאיזון ביניהם. בטבע אנו יכולים לראות מגוון רב של יחסים, בין בעלי חיים, צמחים ואורגניזמים שונים. יחסים סימביוטיים, יחסי טפילות, יחסי עובד מעביד, יחסים הדדיים יותר ופחות, כאלו ששני הצדדים יוצאים נשכרים וכאלו שפחות. כך או כך, העולם שלנו מורכב מיחסים כאלו ואחרים.

 

בקטגוריית היחסים האינטנסיביים במיוחד נוכל למצוא יחסים בין בני זוג. על מנת שאלו ישרדו עליהם לדלג מעל אין סוף מכשולים וכשלים. גם כאן כמובן נוכל לקטלג את סוגי היחסים. במאמר הנל נתמקד ברעיון יחסים מוצלחים בין בני זוג. איך הם נראים ועל מה הם מושתתים.

 

איך מרכיבים יחסים בין בני זוג- הוראות הפעלה

 

יחסים בתחילת הדרך יכולים להראות כמו דבר פשוט, טבעי, זורם ואין צורך לעיין בעלון המצורף. זה פשוט קורה- שני אנשים מכירים (או חושבים שהם מכירים), מתאהבים ומחליטים לחיות יחד באושר ועושר עד עצם היום הזה.

 

אחר כך בדרך קורים כמה דברים שקצת מכבידים על המשוואה, מפרים את האיזון, שוברים את ההרמוניה האוטופית ומשנים ליחסים בין בני הזוג את הצורה, לעיתים עד ללא הכר. זה השלב שמוציאים מהבוידם את ספרי החוקים, עולים על הפודיום ומנופפים במניפסט בעוד הצד השני מפגין נגד הרפורמה, נלחם על חייו ומזמן כבר הפסיק להקשיב. אם הגעתם עד כאן אתם כנראה נמצאים כבר בשלב היחסים במשבר ולא עומדים במספר רב של קריטריונים הנדרשים לתחזוקת מערכת יחסים בריאה.

 

שימו לב כי ריבים בזוגיות הם דבר שכיח ואינם בהכרח מתארים יחסים שבורים. ריבים בזוגיות הם דבר בריא כל עוד רבים אותם כמו שצריך ומבלי לעבור על קוים אדומים. ריבים הם למעשה מערכת ההארקה של הזוגיות שלכם.

 

מדי פעם חייבים לשחרר לחץ מהמערכת, לפרוק מטענים, לדבר על הדברים, גם אלו הלא נעימים ולעיתים זה יתפתח לריבים בזוגיות. אבל כל עוד לא תשרפו את כל הגשרים, תוכלו אחר כך להשלים בנחת.

 

יש כאלו האומרים כי הסקס אחרי ריב שווה את זה. ובנימה אינטימית זו נעבור לדון ביחסים אינטימיים, הקשורים באופן ישיר ליחסים בין בני זוג. במאמר מוסגר- אם בטעות שברתם את כל הכלים ואתם עדיין רוצים לשחק אבל לא יודעים איך- ייעוץ זוגי יכול לעזור בפתרון הקונפליקט.

 

לעיתים רבות אנו נוטים לבלבל בין המושג יחסים אינטימיים, עם יחסים מיניים. אבל חשוב להבדיל- אינטימיות היא קרבה רגשית עמוקה, והיא קיימת אצל אנשים מאוד קרובים, המחבבים מאוד זה את זה, בין אם היחסים כוללים יחסים מיניים ובין אם לא. יחסים אינטימיים מהווים תפקיד מרכזי בחיי האדם גם אם אינם כוללים יחסים מיניים, לבני האדם יש רצון אוניברסלי להיות שייכים ולאהוב, רצון זה מתממש ביחסים אינטימיים.

 

המאפיינים של יחסים אינטימיים כוללים התנהגות מתמשכת של יחסי גומלין וחשיפה הדדית, התקשרות שחוזרת על עצמה, משיכה רגשית והגשמה. אלו יחסים שאינם חייבים להיות רק בזוגיות והם קיימים גם בחברויות קרובות. ליחסים אינטימיים יש סולם דרגות והם נבנים בשלבים וכשבדרך חייב להבנות אמון הדדי ולאחר שבניתם יסודות טובים, יש צורך בשימור המערכת

 

7 נקודות לשימור ולשיפור מערכת היחסים בין בני זוג

 

שמירה ושיפור מערכת היחסים דורשת מאמץ, מחויבות ומסירות משני בני הזוג. בין אם אתם במערכת יחסים חדשה או שאתם ביחד כבר שנים, ישנן נקודות מסוימות שתוכלו לעקוב אחריהם כדי לשמור ולשפר את מערכת היחסים שלכם. הנה כמה נקודות עיקריות שכדאי לקחת בחשבון:

 

תקשורת

תקשורת זוגית היא אחד ההיבטים החשובים ביותר בכל מערכת יחסים. חיוני לתקשר בפתיחות ובכנות עם בן הזוג. שתפו מחשבות, רגשות ודעות זה עם זה. הקשיבו לבן הזוג שלכם בתשומת לב ונסו להבין את נקודת המבט שלו. שמרו על כבוד הדדי ואמפתיה. שמרו תקשורת מקרבת. שפרו תקשורת שאינה מכבדת.

 

אמון

אמון הוא הבסיס לכל מערכת יחסים בריאה. זהו נכס שיש לשמר. בנו מערכת יחסים המבוססת על שקיפות וכנות מלאה.

 

זמן איכות

הקדישו זמן איכות עם בן הזוג באופן קבוע. פנו זמן אחד לשני למרות לוחות זמנים עמוסים. צאו לדייטים, צאו לחופשות ביחד, או פשוט תבלו בבית בצפייה בסרטים או בבישול משותף. צרו רגעים שיעזרו לכם להתחבר ולהתקרב ושמרו אותם.

 

תמיכה

תמכו זה בזה. עודדו והניעו אחד את השני להשיג את המטרות והשאיפות שלכם.

 

כבוד

כבד את בן הזוג ואת הבחירות שלו. העניקו אחד לשנייה את המרחב לעסוק בתחומי העניין והתחביבים האישיים שלכם. זרקו לפח ביקורת או הפגנת זלזול. התייחסו אליהם כפי שהייתם רוצים שיתייחסו אליכם.

 

הערכה

העריכו את בן/בת הזוג על מי שהוא ועל מה שהוא מביא למערכת היחסים. חגגו את ההישגים שלהם, גדולים או קטנים. הראו הכרת תודה על הדברים הקטנים שהם עושים עבורכם, כמו הכנת ארוחת בוקר או טיפול בילדים.

 

סליחה

סלחו אחד לשני גם כשאתם מוצפים וכעוסים. זכרו שאף אחד לא מושלם, ואי הבנות וריבים בזוגיות הם דברים שקורים. עבדו יחד על הבעיות שלכם והמשיכו הלאה מהם. שמירה על טינה רק תפגע במערכת היחסים שלכם בטווח הארוך.

 

לסיכום

שמירה ושיפור של זוגיות דורשת עבודה, אבל זה שווה את זה. על ידי ביצוע נקודות אלו, תוכלו ליצור מערכת יחסים בריאה ואוהבת שתעמוד במבחן הזמן. זכרו לתקשר, לסמוך, לבלות זמן איכות, לתמוך, לכבד, להעריך ולסלוח אחד לשני. פנו לייעוץ זוגי אם אתם מרגישים שהלכתם לאיבוד.

תוכן עניינים

 השאירו פרטים

טופס עמוד צרו קשר

ד”ר אורית ארבל

ד"ר אורית ארבל מפתחת שיטת הטיפול הידועה כ”מרתון הזוגיות הפרטי”
הביאה את יסודות השיטה מארצות הברית לישראל לפני למעלה מ- 20 שנה.

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך

איך מכירים בן זוג

איך מכירים בן זוג- מציאת האחר המשמעותי שלך

בחיפוש אחר זוגיות רומנטית, המסע למציאת בן זוג יכול להיות מתיש ומורכב או מרענן ומרגש ממש כמו החוויה האנושית עצמה. מפגישות מסורתיות פנים אל פנים ועד להיכרויות דיגיטליות דרך אפליקציות…

קרא עוד »
איך לדעת אם יש לו רגשות אליי

לפרום את הלב- סימנים שיש לו רגשות כלפיך

איך לדעת אם יש לו רגשות אליי? פעם פעם כשהיינו קטנים, היה מאוד פשוט לדעת אם יש למישהו רגשות כלפינו.. הספיק להתעלל בסביון או חרצית כדי לנבא את מדד הרגש…

קרא עוד »
פערים בזוגיות

לגשר על הפערים בזוגיות

מהם פערים בזוגיות פערים בזוגיות מתייחסים לשוני ורסטילי המתבטא בצורות רבות כגון: פער גילאים בזוגיות, פער אינטלקטואלי בין בני זוג, מצב סוציו-אקונומי או אינטליגנציה רגשית. הבדלים אלה, המתויגים כפערים בין…

קרא עוד »
למה צריך זוגיות?

מהות השותפות או מדוע אנו מחפשים אהבה ולמה צריך זוגיות

החיפוש אחר חברות, המובלע לעתים קרובות במונח זוגיות הוא היבט בסיסי של החוויה האנושית. הדחף המולד, הצורך המושרש בנו מגיל צעיר, מתרחב בהמשך חיינו, מעבר להתניה חברתית גרידא או לשאיפה…

קרא עוד »
משיכה רגשית

משיכה רגשית- החוטים הבלתי נראים של הלב

מהי משיכה רגשית, האם היא אלמותית, או שמא ברת חלוף? האם היא ניתנת לשיקום? מדוע היא חשובה? אלו שאלות בעלות חשיבות גבוהה ביותר לשרידותה של מערכת יחסים. לכן, כשרות לציבור…

קרא עוד »
איך להצליח בזוגיות

איך להצליח בזוגיות? המדריך להצלחה בזוגיות

מערכות יחסים הן מהמבנים המורכבים בטבע. הם כל כך רב ממדיים ודורשים עבודה, מסירות והבנה הדדית. כמו כן, הם דורשים תשומת לב עקבית, טיפוח וסבלנות. אבל איך משיגים הצלחה בשותפות?…

קרא עוד »
דילוג לתוכן