לפרום את הלב- סימנים שיש לו רגשות כלפיך

15/04/2024

איך לדעת אם יש לו רגשות אליי?

פעם פעם כשהיינו קטנים, היה מאוד פשוט לדעת אם יש למישהו רגשות כלפינו.. הספיק להתעלל בסביון או חרצית כדי לנבא את מדד הרגש של המועמד שלנו לזוגיות. אוהב או לא, את זה יקבע עלה הכותרת האחרון. גדלנו מאז ויחד עם השנים שחלפו, התפוגגה גם התמימות המתוקה הזו. הייתי אומרת לכם שבשאלה אוהב- לא אוהב, מרגיש כן או לא, כל התשובות אצלכם. בבטן בפנים אתם יודעים. אבל ללב האוהב יש דרכים משלו להבין את המציאות, אולי נכון יותר יהיה לומר- למוח האוהב והמסנגר. כך לעיתים אנו מוצאים עצמינו מבולבלים, מנסים לקרוא סימנים, עסוקים בפרשנויות התנהגותיות והולכים לאיבוד במבוך הרגשות הנסתרים.

לשם כך ננסה לפענח את הניואנסים של התקשרות רגשית בין אם רק הכרתם ובין אם אתם סוחבים יחד זוגיות כבר שנים ואז מתעוררת שאלה לא פחות מטרידה, האם זו אהבה או הרגל?

 

12 אינדיקטורים עיקריים שיש בינכם רגשות

12 נקודות אלו יכולות אולי לספק הבנה עמוקה יותר לשאלה הנפוצה והמוכרת- איך לדעת אם יש לו רגשות אליי. בואו נתחיל

שיחות עמוקות

משיכה רגשית מתבטאת לרוב דרך רצון להתחבר ברמה עמוקה יותר. כשהוא חולק את שאיפותיו, פחדיו וסיפורי חייו, זה בהחלט סימן שהוא מעריך את האינטימיות הרגשית שלך. נכונות זו לעסוק בדיאלוג פגיע מעידה על אמון ונוחות המשתרעת מעבר לאינטראקציות ברמת פני השטח. שימי לב אם שיחות כאלה אכן מתקיימות, או שהפכתם בללי לשים לב פשוט ל"ידידים טובים".

תעדוף

בקצב השוקק של חיי היומיום, העמדת מישהו בראש סדר העדיפויות היא אינדיקטור משמעותי להשקעה רגשית. בין אם זה להתאים את לוח הזמנים שלו לבלות איתך או לבחור להיות איתך במהלך אירועי חיים חשובים, פעולות אלה מראות שאת תופסת מקום מיוחד בחייו.

התעניינות ברווחתך

דאגה אמיתית לאושרך, לבריאותך ולרווחתך הכללית היא סימן מובהק לחיבה עמוקה. זה יכול לנוע משאלה על איך היה היום שלך ועד לתמיכה בזמנים מאתגרים. הפעולות העקביות והמתחשבות הן שמדגישות את ההתקשרות הרגשית שלו. ומעידות על אכפתיות כנה.

פגיעות רגשית

פתיחות לגבי פחדים או סתם היבטים של חוסר ביטחון עצמי דורשים אמון ותחושת קרבה. כאשר הוא מרגיש מספיק נוח לחלוק את החלקים הפגיעים יותר של עולמו הפנימי, זה מסמל רמה עמוקה של חיבור רגשי ואמון בך. רצון לקרב ולהתקרב ולהכיר רבדים אישיים.

אינסטינקטים מגנים

נטייה טבעית להגן על מי שאכפת לנו מהם מושרשת עמוק. אם הוא מעוניין להבטיח את הבטיחות והנוחות שלך, זה משקף דאגה אמיתית עבורך. שימי לב לא להתבלבל, אינסטינקט זה, מושרש בטיפול ובכבוד, ולא בשליטה או ברכושנות.

תכנון עתיד ביחד

טוב, פה אין שאלה, הלך הרוח הצופה פני עתיד משותף הוא סימן מובהק לכך שהוא רואה פוטנציאל לטווח ארוך במערכת היחסים שלכם.

השתלבות עולמות

הצגה בפני חברים ובני משפחה ושילוב אדם בחיינו האישיים והחברתיים מסמלים את חשיבות תפקידו בחיינו. זהו צעד לקראת יצירת חיים משותפים המעיד על רצינות מערכת היחסים וההסתכלות עליה כמשמעותית מספיק כדי לחשוף אותה לחבר'ה.

כבוד הדדי

כבוד בזוגיות הוא אבן היסוד של כל מערכת יחסים מתמשכת. כאשר אנו מעריכים את הדעות של הפרטנר הנוכחי שלנו, מקשיבים בתשומת לב ומתייחסים אליו כשווה, זה סימן ברור להערכה ולאהבה.

חיבה פומבית

גילויי חיבה פומביים, מאחיזת ידיים ועד למגע מזדמן, רגעים קטנים של חסד ותשומת לב, המעידים שגם בתוך ההמון את מיוחדת עבורו והוא פה ליד, אלו מחוות המעידות על רגישות מוגברת מעבר לרגיל. ואהבה כידוע היא בלתי רגילה. הנוחות הזו בהבעת חיבה בפומבי מדברת רבות על רגשותיו.

ללכת אקסטרה מייל

מאמץ לעשות משהו מיוחד עבורך, אפילו במובנים קטנים, מעיד על אכפתיות עמוקה. ההתחשבות והמאמץ הם שקובעים, זה שמראה שהיא קשובה למה שמשמח אותך ברגע קטן או מרים אותך כשצריך.

קנאה במינונים בריאים

בעוד שקנאה נתפסת לעתים קרובות בצורה שלילית, רמה קלה ובריאה של קנאה יכולה להיות תגובה טבעית לאיומים הנתפסים על מערכת היחסים. עם זאת, חשוב שזה לא יתפוס כיוון להתנהגות שליטה או יתדרדר לקנאות אלימה. זהו גבול שצריך לבחון כל הזמן ולהגיב בהתאם. מה שיכול להתחיל כאירועים קטנים ומחמיאים עלול להיגמר בדפוס קשה ואלים.

צחוק צחוק, זה רציני

מציאת שמחה אחד בחברת השני, שיתוף בדיחות פנימיות והנאה כנה ועמוקה באמת מהזמן המשותף הם סימנים לקשר רגשי עמוק. צחוק הוא לא רק מפיג מתח אלא גם מחבר ומקרב אנשים.

 

בקצרה על משיכה גופנית

משיכה הדדית מסומנת לעתים קרובות על ידי צחוק משותף, כבוד הדדי, ותחושה שאין לטעות בה של נוחות ונינוחות זה בנוכחות זו. כל אלה מדברים על משיכה רגשית, חשובה מאין כמוה. מעבר ומעל לכל אלה יושבת המלכה, ספינת האם, ממש ברמה האבולוציונית- המשיכה הגופנית.

רק אומר בעניין שלעיתים יש נטייה, בעיקר בגילאים הצעירים, לבלבל בין משיכה פיזית לאהבה. את המשיכה הגופנית לא ניתן לזייף ובאותה נשימה גם לא ניתן להעלים בקלות. היו ערניים לגבי שאר הנקודות שצוינו במעלה המאמר. בדקו אם גם הן נמצאות ברשימת מוצרים שלכם ונסו להבין על מה יושב הקשר. האם זו רק משיכה פיזית נטולת אחותה הפחות מפורסמת- משיכה רגשית, או שזכיתם בכל החבילה וזה בינגו.

זיהוי אהבה מתמשכת במערכות יחסים ארוכות טווח

המצב קצת שונה במערכת יחסים ארוכת טווח, כבר הצהרתם על אהבתכם הבלתי מסויגת וגם חתמתם אצל הרב. השנים, הקשיים, השינויים, האתגרים יתכן וחבטו ביחסים שלכם ומצב הרגשות התבלה עד כדי חוסר יכולת זיהוי, חוסר ודאות ועד כדי ריחוק בזוגיות. הוא אוהב אותי? היא איתי מתוך הרגל? תחושה של שעמום בזוגיות, ריחוק בזוגיות, שאלות לגבי טיב התקשורת.. אחרי 19 שנה יחד, כל זה טבעי כפי שטבעי להיתקל בתחושות של מונוטוניות, ריחוק רגשי ואתגרים בתקשורת. טבעי ככל שיהיה אין הדבר אומר שזה בריא לכם ואינו דורש שיפור. אלמנטים אלה יכולים להעיב על תפיסת הנוכחות והעוצמה של האהבה שלנו. יחד עם זאת, אהבה מתמשכת שוכנת לעתים קרובות לא במחוות גדולות אלא במרקם החיים המשותפים, השזורים לאורך שנים של עליות ומורדות.

איך לדעת אם יש לו רגשות אליי

תוכן עניינים

 השאירו פרטים

טופס עמוד צרו קשר

ד”ר אורית ארבל

ד"ר אורית ארבל מפתחת שיטת הטיפול הידועה כ”מרתון הזוגיות הפרטי”
הביאה את יסודות השיטה מארצות הברית לישראל לפני למעלה מ- 20 שנה.

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך

איך מכירים בן זוג

איך מכירים בן זוג- מציאת האחר המשמעותי שלך

בחיפוש אחר זוגיות רומנטית, המסע למציאת בן זוג יכול להיות מתיש ומורכב או מרענן ומרגש ממש כמו החוויה האנושית עצמה. מפגישות מסורתיות פנים אל פנים ועד להיכרויות דיגיטליות דרך אפליקציות…

קרא עוד »
פערים בזוגיות

לגשר על הפערים בזוגיות

מהם פערים בזוגיות פערים בזוגיות מתייחסים לשוני ורסטילי המתבטא בצורות רבות כגון: פער גילאים בזוגיות, פער אינטלקטואלי בין בני זוג, מצב סוציו-אקונומי או אינטליגנציה רגשית. הבדלים אלה, המתויגים כפערים בין…

קרא עוד »
למה צריך זוגיות?

מהות השותפות או מדוע אנו מחפשים אהבה ולמה צריך זוגיות

החיפוש אחר חברות, המובלע לעתים קרובות במונח זוגיות הוא היבט בסיסי של החוויה האנושית. הדחף המולד, הצורך המושרש בנו מגיל צעיר, מתרחב בהמשך חיינו, מעבר להתניה חברתית גרידא או לשאיפה…

קרא עוד »
משיכה רגשית

משיכה רגשית- החוטים הבלתי נראים של הלב

מהי משיכה רגשית, האם היא אלמותית, או שמא ברת חלוף? האם היא ניתנת לשיקום? מדוע היא חשובה? אלו שאלות בעלות חשיבות גבוהה ביותר לשרידותה של מערכת יחסים. לכן, כשרות לציבור…

קרא עוד »
איך להצליח בזוגיות

איך להצליח בזוגיות? המדריך להצלחה בזוגיות

מערכות יחסים הן מהמבנים המורכבים בטבע. הם כל כך רב ממדיים ודורשים עבודה, מסירות והבנה הדדית. כמו כן, הם דורשים תשומת לב עקבית, טיפוח וסבלנות. אבל איך משיגים הצלחה בשותפות?…

קרא עוד »
תחביבים לזוגות

תחביבים משותפים הם מתכון לחיזוק הזוגיות – הכל על תחביבים לזוגות

שעמום יכול להיות מקור נפלא לחשיבה יצירתית, המצאות, הגיגים נפלאים ועוד. בזוגיות שעמום היא אחד האויבים הגדולים ביותר. כי קשר שנבנה על בסיס תשוקה ועניין, סובל קשות כשהוא נתקל בשעמום.…

קרא עוד »
דילוג לתוכן