תחביבים משותפים הם מתכון לחיזוק הזוגיות – הכל על תחביבים לזוגות

18/01/2024

שעמום יכול להיות מקור נפלא לחשיבה יצירתית, המצאות, הגיגים נפלאים ועוד. בזוגיות שעמום היא אחד האויבים הגדולים ביותר. כי קשר שנבנה על בסיס תשוקה ועניין, סובל קשות כשהוא נתקל בשעמום. לכן, תחביבים משותפים מאד מומלצים לזוגות. הכירו את קוטלי השעמום בזוגיות.

 

בכל מערכת יחסים, הופעתה של המונוטוניות ותחושת שעמום בזוגיות יכולה להיות אזעקה שקטה, סימן שהגיע הזמן לדחוף ולשדרג את המערך הזוגי שלכם, על מנת להחדיר חיוניות רעננה לקשר. לפיכך, פעילויות וחוויות משותפות הן מעבר לכיף ומותרות. הם הקטר המניע אינטימיות, הבנה והתרגשות. בהקשר זה, כך תחביבים לזוגות הופכים ליותר מפעילויות בלבד. הם לוקחים תפקיד בחקירה של אינטרסים משותפים ואסטרטגיה בדרך להבסת השעמום בזוגיות וכל המשתמע מכך. .

 

אז מה בא לכם לעשות היום?

מנעד התחביבים בזוגיות הוא אין סופי, ממועדוני קריאה ודיבייטים ועד לצניחות חופשיות וצלילות פרועות. איפה אתם ממוקמים על הסקאלה? האם אחד מכם באקסטרים והשני נלחץ מכניסה למעלית? אתם רוצים אבל לא יודעים איך למצוא תחביבים בזוגיות. לא ניתן להפריז בחשיבות ההתפתחות העצמית הן ביחד והן לחוד, תחביבים הם בהחלט חביבים ולוקחים חלק נכבד בתחושת החיוניות, הערך והסיפוק העצמי שאנו חשים כלפי עצמינו. זה נכון ביותר לחשוב שיש עולמות שאנו צריכים לשמור בבלעדיות למען שמירה על תחושת הנפרדות הבריאה. יחד עם זאת, כדאי לשמור מקום גם לתחביבים משותפים לזוגות. אז אם אתם סוליסטים בנשמה ולא מצליחים להעלות על דעתכם רעיון לפעילות משותפת ארזתי עבורכם רשימה חלקית.

 

12 תחביבים לזוגות שיתבלו לכם את הזוגיות

בישול ואפייה ביחד

אוכל הוא בעל יכולות מדהימות לנחם, לשמח ולשמוח יחד. הפכו את המטבח למרחב של יצירתיות קולינרית ושיתוף פעולה. גם הסובלים מחרדת בישולים יכולים להתנחם זה בזרועות זו ולהתגבר יחד על מחסומי הבישול.

טיולים בטבע

הייקינג תמיד טוב לנשמה וגם לכושר, התחילו בקטן ואתגרו את עצמכם כל פעם עוד קצת. תהנו מהשלווה של הטבע תוך חיזוק הקשר הפיזי והרגשי שלכם.

שיעורי ריקוד

מעבר ליכולות הידועות והמרשימות של הריקוד והמוסיקה, היכולת לברוח לעולמות אחרים יחד, ישנם ז'אנרים בעולם הריקוד המכניסים גם אלמנטים ארוטיים כמו סלסה וריקודים סלוניים המחייבים אותכם להיות בצמידות, תוך כדי תנועה וסנכרון מושלם עם בן הזוג.

DIY אבל ביחד

עשה זאת בעצמך הפך לטרנד בינלאומי מוטרף להגשמת חזונות אישיים בתחומים רבים- החל מבניית מערך מדפים שימושיים לבית, משחקי ילדים ועוד. העשייה המשותפת המהנה הזו תכניס הרבה צבעוניות לתוך שאיפה יצירתית משותפת.

גינון

גינה בדומה למערכת יחסים זקוקה לטיפוח, הגנה, אהבה והשקיה. גינה מוזנחת תתייבש ותקמול לאורך הזמן. לשתול זרעים ולקטוף את הפירות שיחד טיפחתם, תרתי משמע, זו חוויה מרוממת נפש. אם אין לכם חצר, תוכלו לייצר גינה אורגנית אורבנית במרפסת או לעבור לתחביב הבא.

קודאק מומנט

לתפוס את הרגע, ללכוד זיכרונות תוך כדי חקר מקומות חדשים או אפילו מוכרים בדרכים חדשות ומשותפות. כיף לרדוף יחד אחרי התמונה המושלמת, להתפעל יחד ולפרגן אחד לשני.

מדיטציה ויוגה

מדיטציה ויוגה יודעים לחבר אותנו לעצמנו, לחיות את הרגע, להיות נוכח. זהו תחביב זוגי מצוין להניח את רגעי השגרה המשמימים בצד ולהיות רגע במאה אחוז של יחד.

רכיבה על אופניים או ריצה

פה התחלנו לדבר על תחביבים זוגיים החורגים מתחום הנוחות. עדיין לא באקסטרים אבל בהחלט מאתגר. דווקא מהמקום הזה יכולים לצמוח רגשות של ערבות הדדית, תמיכה ועידוד שאולי דהו עם הזמן.

רכיבה על סוסים, צניחה חופשית, ושחייה צורנית עם כרישים

איך אפשר בלי קצת אקסטרים. סביר להניח שחובבי האקסטרים שבנינו לא ויתרו לרגע על התחביב שלהם להעלות דופק ולהריץ מנות של אדרנלין בדם. מהסיבה הפשוטה שהם לא יכולים אחרת. אבל האם חשבתם לקחת יחד אתכם את בן או בת הזוג שלכם שברגעים אלו ממש ייתכן ויושבים בבית ורוטנים שמשמעם להם בזוגיות?

מועדון ספרים לשניים

חזרנו לספה. קריאה משותפת, השתתפות במועדוני קריאה, הרצאות על ספרים אהובים, היא עוד דרך למכנה משותף מהסוג הנעים והכרבולי.

שנהיה תמיד בצד הנותן

פעילות למען מטרה משותפת, כזו הנותנת תחושת משמעות עמוקה בהכרח תשפיע על הביחדנס שלכם. אהבת החינם שתפזרו תדבק גם בכם.

תכנון נסיעות

גם אם אינכם נוסעים מיד, תהליך התכנון יכול להיות דרך מהנה ומרגשת ללמוד ולחלום יחד ויום אחד גם להגשים את החלום

 

פיתוח תחביבים משותפים בזוגיות

מציאת ופיתוח תחביבים בזוגיות יכולה להתחיל מעניין קיים של אחד מבני הזוג או לחילופין מיזם חדש לחלוטין עבור שניכם. התחילו בדיון על אהבות, חשקים, משיכה או דרך הצד השני המתייחס לחוסרים,  וחסכים. היו פתוחים לנסות לפחות כמה מפגשים של פעילות לפני שתחליטו אם היא מתאימה לשניכם. זכרו-פעמים רבות הדרך חשובה לא פחות מהמטרה, ככה שגם תהליך החיפוש והבדיקה והזמן המשותף הם בעלי ערך מוסף.

 

החשיבות של תחביבים משותפים בזוגיות

פעילויות משותפות בוודאות יחזקו את הקשר באופן משמעותי. כמו כל פעילות משותפת שוברת שגרה, לתחביבים משותפים יש אפקט משני מעבר לחוויה הרגעית. אתם תלמדו להבין את מערכת הנוירונים של בן הזוג שלכם טוב יותר, האופן בו הוא או היא מתמודדים עם כישלון, הצלחה, תסכול וכו'. בהמשך תרגישו באסקלציה בנושאי השיחה שלכם והגדלת מאגר החוויות והזיכרונות המשותפים. ככה, צעד אחר צעד, תחביב לצד תחביב תצעדו לקראת חיבור עמוק יותר.

תחביבים לזוגות

תוכן עניינים

 השאירו פרטים

טופס עמוד צרו קשר

ד”ר אורית ארבל

ד"ר אורית ארבל מפתחת שיטת הטיפול הידועה כ”מרתון הזוגיות הפרטי”
הביאה את יסודות השיטה מארצות הברית לישראל לפני למעלה מ- 20 שנה.

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך

איך מכירים בן זוג

איך מכירים בן זוג- מציאת האחר המשמעותי שלך

בחיפוש אחר זוגיות רומנטית, המסע למציאת בן זוג יכול להיות מתיש ומורכב או מרענן ומרגש ממש כמו החוויה האנושית עצמה. מפגישות מסורתיות פנים אל פנים ועד להיכרויות דיגיטליות דרך אפליקציות…

קרא עוד »
איך לדעת אם יש לו רגשות אליי

לפרום את הלב- סימנים שיש לו רגשות כלפיך

איך לדעת אם יש לו רגשות אליי? פעם פעם כשהיינו קטנים, היה מאוד פשוט לדעת אם יש למישהו רגשות כלפינו.. הספיק להתעלל בסביון או חרצית כדי לנבא את מדד הרגש…

קרא עוד »
פערים בזוגיות

לגשר על הפערים בזוגיות

מהם פערים בזוגיות פערים בזוגיות מתייחסים לשוני ורסטילי המתבטא בצורות רבות כגון: פער גילאים בזוגיות, פער אינטלקטואלי בין בני זוג, מצב סוציו-אקונומי או אינטליגנציה רגשית. הבדלים אלה, המתויגים כפערים בין…

קרא עוד »
למה צריך זוגיות?

מהות השותפות או מדוע אנו מחפשים אהבה ולמה צריך זוגיות

החיפוש אחר חברות, המובלע לעתים קרובות במונח זוגיות הוא היבט בסיסי של החוויה האנושית. הדחף המולד, הצורך המושרש בנו מגיל צעיר, מתרחב בהמשך חיינו, מעבר להתניה חברתית גרידא או לשאיפה…

קרא עוד »
משיכה רגשית

משיכה רגשית- החוטים הבלתי נראים של הלב

מהי משיכה רגשית, האם היא אלמותית, או שמא ברת חלוף? האם היא ניתנת לשיקום? מדוע היא חשובה? אלו שאלות בעלות חשיבות גבוהה ביותר לשרידותה של מערכת יחסים. לכן, כשרות לציבור…

קרא עוד »
איך להצליח בזוגיות

איך להצליח בזוגיות? המדריך להצלחה בזוגיות

מערכות יחסים הן מהמבנים המורכבים בטבע. הם כל כך רב ממדיים ודורשים עבודה, מסירות והבנה הדדית. כמו כן, הם דורשים תשומת לב עקבית, טיפוח וסבלנות. אבל איך משיגים הצלחה בשותפות?…

קרא עוד »
דילוג לתוכן