איך להפתיע את בן הזוג

27/10/2022

יש מישהו בקהל שלא אוהב הפתעות? יש כמה שירימו ידיים אבל מעטים. אני מתכוונת להפתעות טובות כמובן, כאלו שמציירות לנו חיוך על השפתיים והתרגשות בלב. הפתעה במובן שחשבו עליך והשקיעו בך. הפתעה לטובה. בזוגיות, ליכולת להפתיע יש חלק חשוב בשימור ותחזוקת הזוגיות.

 

אנחנו לרוב מעבירים את חיי היומיום שלנו בתפעול שגרתי ובמעין חזרתיות נצחית. אם אתם זוג עובד עם ילדים סביר שסדר היום שלכם מורכב מארגון למסגרות, ריצה לעבודה, זריקת העט, חזרה הביתה. חוגים, ארוחות, מקלחות, החלפת שתי מילים בסגנון- לכו למקלחת וחלומות גדולים על בינג'  שזה שיא הפעילות הזוגית שלכם וחוזר חלילה. בתוך המרוץ האופרטיבי הזה, אתם עלולים למצוא את עצמכם מחליקים באלגנטיות אל תהום ההזנחה. הדרך אליה מלאה בזוגות שנפלו, מעדו, איבדו קשר. הבשורה הטובה היא שיש מה לעשות. איך מחזירים את האהבה לזוגיות?  במאמר הבא

 

איך להפתיע את בן הזוג?

 

להפתיע את בן או בת הזוג שלכם זו אינה משימה קלה. מצד אחד אתם יודעים בדיוק מה הוא או היא אוהבים, מה הכי ישמח אותם, למה הם מתגעגעים בשיגעון וחסר להם כל כך ובאותה מידה אתם יודעים מה בלתי נסבל מבחינתם ומה ברמת הבלתי נסלח. ככה שמהבחינה הזו אתם אמורים להלך בבטחה בין הטיפות בלי להירטב. מאידך גיסא, בן הזוג שלכם מסתובב לכם בשעות הפנאי לא מעט בין הרגליים, מה שמקשה מאוד לשמור על אלמנט ההפתעה. במצב כזה תצטרכו להפעיל סוכני שטח היודעים לשמור סוד ועם מקפיא מספיק גדול. חשוב לי לציין כי לא כל הפתעה חייבת להיות גרנדיוזית וימי הולדת הם אחלה טריגר להוציא אחת לפועל, אבל זה תאריך די מצופה… אם אתם באמת רוצים להפתיע ברמת ההתעלפתי, אל תחכו דווקא ליום הולדת או יום נישואין או יום אהבה. תפתיעו ביום חול. תפתיעו רנדומלי. תפתיעו אפילו את עצמכם. בתוך חיי השגרה כל שינוי קטן יכול לרענן ולהוות פתרון לשאלה – איך להפתיע את בן הזוג. הינה כמה רעיונות.

 

איך לרענן את הזוגיות

 

לרוב אני דוגלת בדברים הקטנים, היום יומיים. אלו שלא דורשים מאמץ גדול ולכן ניתן להרבות בהם. כך שעל מנת להפתיע את בן הזוג לא יצריך מכם משאבים רבים. הנה כמה רעיונות לא מוגזמים אך משמחים לאיך מחזירים לזוגיות את אלמנט ההפתעה ואיתו את הריגוש:

 

רשימת מכולת – כשאתם עורכים קניות, הכניסו לרשימה דברים האהובים במיוחד על בן או בת הזוג שלכם. חיוך מובטח כשהוא יפתח את המקרר וימצא את המוצר אהוב.

 

ארוחה בהפתעה – שלח לה ארוחה למקום העבודה. מה שנקרא: אומנות שימושית. פרחים זה טוב ונחמד אבל שם זה נגמר. אוכל שהיא אוהבת יחמם לה גם את הלב וגם את הקיבה.

 

בייביסיטר – בייביסיטר קבועה היא שומרת הסף של הזוגיות השפויה שלכם. מצאו בייביסיטר שתהיה האחת. פנקו אותה כאילו הייתה בתכם האבודה. שמרו עליה. השתמשו בה לעיתים קרובות עד כמה שניתן. טלפון קטן אליה וזוג כרטיסים לקולנוע או הופעה של גלעד כהנא זו הפתעה נחמדה לאמצע שבוע.

 

הפתעה מקומית – לא צריך להרחיק לכת כדי להפתיע את בן הזוג. שימי את הילדים אצל חמותך, הזמיני טייק אווי מהמסעדה שאתם הכי אוהבים, כמה נרות בסלון ובינג' שמתחיל בשבע בערב בבית ריק. מה בנאדם צריך יותר מזה?

 

פתקים קטנים, רמזים גדולים – אתה יכול להשחיל לה לארנק פתק קטן המעיד על אהבתך הגדולה. להשאיר לה ביומן של הנייד הודעה שתקפוץ לה במועד המתוכנן ובה הצהרת כוונות לחדר המיטות. שימי לו בלפ טופ מכתב קטן וסקסי. הפתעות קטנות, הנהנו אם הבנתם את הכיוון. אנחנו עולים שלב. הפתעות למתקדמים, נא להדק חגורות

 

פעילויות זוגית לחיזוק היחסים

בחלק הזה של המאמר נעסוק בשאלה איך להפתיע את בן הזוג בגדול. אין הדבר אומר שאין צורך להשקיע בקטנות. הרי אלוהים, כך אומרים נמצא בפרטים הקטנים. פעילות זוגית מורכבת ומושקעת, כזו המצריכה ג'ינגול בין סבתא לחמות, לבייביסיטר, לשכנה ואם יש צורך, עובר אורח מזדמן, שישמור על הילדים, היא פעילות המתאפשרת לעיתים רחוקות יחסית. אל תבנו רק עליה. אבל גם אל תוותרו עליה מראש. אחת לכמה זמן מגיעה לכם פעילות זוגית שתיכנס לפנתאון החוויות והזיכרונות המשותפים. כאן השמיים הם הגבול ואם אפשר על הדרך להפתיע את בן הזוג, יצאתם פרו של החיים. הינה כמה דוגמאות לאיך להפתיע את בן הזוג בהגזמה.

 

הפתעות למתקדמים

 

ארזתם לבד? ארזו לכן מכולה, בשבילו טרולי, הזמינו טיסה, סגרו את כל הפינות – בייביסיטר לילדים, ימי חופש לך ולו מהעבודה. זהו טוסו לסופ"ש פראי וספונטני ביעד לא רחוק מדי (בכל זאת סופ"ש, לא רילוקיישן) וטוסו לכם להיזכר בימים שהייתם רק שניכם.

 

למיטבי לכת ומפרגני על – הזמן לה 2 כרטיסי טיסה ליעד שופינג מטורף בעונת הסייל. אתה לא טס איתה. שתבחר את הבסטי שלה, אתה שומר על הילדים. "טוסי ממי תהני ואל תדאגי לכלום אני על זה". לפעמים חלומות מתגשמים.

 

כחול לבן – לא חייבים לטוס. יש כל כך הרבה מקומות יפים בארץ שבהם תוכלו להתחבא רק אתה והיא. תתארגן על אחד כזה, בלי לעדכן אותה. אמצע שבוע הכי מפתיע. קח אותה ותברחו שניכם תלמה ולואיז סטייל.

 

חד יומי – יכול להיות שהתחלתי בגבוה. אז הינה אני יורדת שלב בסולם. בלי מטוס, בלי מזוודות, בלי בונד 007. פיקניק, יום ספא חד יומי, טיול סוסים על החוף בשקיעה, ארוחת גבינות ויין, ככה מחזירים אהבה לזוגיות.

 

לסיכום

 

חיי השגרה נוגסים בזוגיות לעיתים קרובות בלי שנרגיש שזה קורה. רק כאשר חלק גדול מהריגוש נעלם ואדישות מסוימת מתחילה לכסות את שדה הראיה, אנו מתחילים להבחין בכך. אף פעם לא מאוחר להתעורר ולרענן את הזוגיות, אבל כמו תמיד – עדיף מוקדם מאשר מאוחר. לא חייבים ללכת על משהו מאתגר ומוגזם, כזה שמראש מוציא לכם את החשק להפיק. הפתעות קטנות יעוררו את הריגוש וישמרו את האש דולקת. המשמעות שלהן – אני חושבת עליך גם בתוך כל ההמולה. אני זוכר אותנו יחד גם אם נדמה לך שלא. אחת לכמה זמן, לכו על מגה – הפתעה, כזו שתרעיד לה את אמות הסיפים.

תוכן עניינים

 השאירו פרטים

טופס עמוד צרו קשר

ד”ר אורית ארבל

ד"ר אורית ארבל מפתחת שיטת הטיפול הידועה כ”מרתון הזוגיות הפרטי”
הביאה את יסודות השיטה מארצות הברית לישראל לפני למעלה מ- 20 שנה.

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך

איך מכירים בן זוג

איך מכירים בן זוג- מציאת האחר המשמעותי שלך

בחיפוש אחר זוגיות רומנטית, המסע למציאת בן זוג יכול להיות מתיש ומורכב או מרענן ומרגש ממש כמו החוויה האנושית עצמה. מפגישות מסורתיות פנים אל פנים ועד להיכרויות דיגיטליות דרך אפליקציות…

קרא עוד »
איך לדעת אם יש לו רגשות אליי

לפרום את הלב- סימנים שיש לו רגשות כלפיך

איך לדעת אם יש לו רגשות אליי? פעם פעם כשהיינו קטנים, היה מאוד פשוט לדעת אם יש למישהו רגשות כלפינו.. הספיק להתעלל בסביון או חרצית כדי לנבא את מדד הרגש…

קרא עוד »
פערים בזוגיות

לגשר על הפערים בזוגיות

מהם פערים בזוגיות פערים בזוגיות מתייחסים לשוני ורסטילי המתבטא בצורות רבות כגון: פער גילאים בזוגיות, פער אינטלקטואלי בין בני זוג, מצב סוציו-אקונומי או אינטליגנציה רגשית. הבדלים אלה, המתויגים כפערים בין…

קרא עוד »
למה צריך זוגיות?

מהות השותפות או מדוע אנו מחפשים אהבה ולמה צריך זוגיות

החיפוש אחר חברות, המובלע לעתים קרובות במונח זוגיות הוא היבט בסיסי של החוויה האנושית. הדחף המולד, הצורך המושרש בנו מגיל צעיר, מתרחב בהמשך חיינו, מעבר להתניה חברתית גרידא או לשאיפה…

קרא עוד »
משיכה רגשית

משיכה רגשית- החוטים הבלתי נראים של הלב

מהי משיכה רגשית, האם היא אלמותית, או שמא ברת חלוף? האם היא ניתנת לשיקום? מדוע היא חשובה? אלו שאלות בעלות חשיבות גבוהה ביותר לשרידותה של מערכת יחסים. לכן, כשרות לציבור…

קרא עוד »
איך להצליח בזוגיות

איך להצליח בזוגיות? המדריך להצלחה בזוגיות

מערכות יחסים הן מהמבנים המורכבים בטבע. הם כל כך רב ממדיים ודורשים עבודה, מסירות והבנה הדדית. כמו כן, הם דורשים תשומת לב עקבית, טיפוח וסבלנות. אבל איך משיגים הצלחה בשותפות?…

קרא עוד »
דילוג לתוכן