גלגל הצלה: פגישת ייעוץ עבור זוגות במשבר

20/12/2021

ניהול מערכת יחסים יציבה אינו תפקיד פשוט בכלל. בניגוד לזוגיות ולאהבה בסרטים שלרוב מוצגות כחלומיות, במציאות הן עלולות להיות רצופות קשיים, בעיות ומשברים. קשיים בזוגיות עלולים להופיע בכל שלב ותקופת חיים, לעיתים הן מגיעות בשלב ההתאהבות או ההתמסדות, לעיתים בשלב הרחבת המשפחה ולעיתים אף מאוחר יותר כאשר הקן מתרוקן ובני הזוג מגיעים לגיל השלישי.

 

ישנם בני זוג רבים המתמודדים עם זוגיות במשבר ובוחרים להתעלם, להדחיק ולקוות שהזמן יעשה את שלו. בחירה זו עלולה לגרום לנזקים רבים בקשר הזוגי ואף להוביל לפירוקו. לפיכך, כאשר חווים קשיים משמעותיים בזוגיות, מומלץ לשקול פנייה לטיפול זוגי בו יועץ זוגי מקצועי שעבר קורס ייעוץ זוגי, ינסה לסייע לכם לשקם את הקשר ולהתמודד עם הבעיות בצורה נכונה ובריאה יותר.

 

במאמר זה תוכלו לקבל מידע על פגישת ייעוץ זוגית המהווה גלגל הצלה משמעותי עבור זוגות המתמודדים עם זוגיות במשבר. המידע במאמר כולל פירוט על גורמים המובילים לפנייה לפגישת ייעוץ אצל מטפל או מטפלת זוגית, על דגשים שחשוב להקפיד עליהם בעת פגישת ייעוץ ועל אופן ההתנהלות של פגישה זו.

 

מתי מתעורר צורך בפגישת ייעוץ זוגית?

 

בני זוג פונים ליועץ זוגי כאשר הם מתמודדים עם קשיים שונים המקשים עליהם לשמור על זוגיות יציבה. זוגות רבים אינם בטוחים אם הם באמת זקוקים לטיפול זוגי או שעליהם להסתפק בפתרון עצמאי של הבעיות שהם חווים. לפיכך, הכנו עבורכם רשימה של מספר סימנים המעידים שעליכם לפנות לייעוץ זוגי:

 

אובדן אמון: חוסר אמון בקשר עלול להשפיע באופן משמעותי על טיב הקשר שלכם ולהפוך אותו לקשר חשדני וכואב שיסב לכם רע במקום לעשות לכם טוב. אם אתם מרגישים שבתקופה האחרונה אבד האמון בניכם לבין בן הזוג שלכם, טיפול זוגי עשוי לסייע לכם לשקם אותו ולגרום לכם לחזור לבטוח זה בזה.

 

ריחוק: זוגות עשויים להתרחק מסיבות שונות כגון: אירוע טראומטי, מגפת הקורונה או סתם כתוצאה מלחץ ועומס יומיומי. אם אתם מרגישים שהתרחקתם מבן הזוג שלכם פיזית או רגשית, ושהקשר שלכם הפך שטחי וטכני בתקופה האחרונה, אנו ממליצים לכם לפנות לייעוץ זוגי.

 

ריבים תכופים: כאשר זוגות שמים לב לעלייה בתכיפות הריבים והוויכוחים שלהם או שהם מרגישים שהם מתווכחים פעמים רבות על אותו הנושא, עליהם לשקול קביעת פגישת ייעוץ. יועץ זוגי עשוי לסייע לכם לתקן את דפוסי התקשורת שלכם ולעודד אתכם לנהל קונפליקטים בצורה בריאה ונכונה יותר.

 

קשיים נפשיים: אם אתם מאמינים שאחד מכם מתמודד עם קושי נפשי כגון: חרדה, דיכאון, צריכת אלכוהול וכדומה והתמודדות זו משפיעה ומשליכה על הזוגיות שלכם, אנו ממליצים לכם לפנות לייעוץ זוגי בהקדם.

 

התמודדות עם מצבים מורכבים: מומלץ לפנות למטפל או מטפלת זוגית אם אתם מתמודדים עם מצבים מורכבים המקשים עליכם לנהל מערכת יחסים יציבה ומערערים אותה לרבות: בגידה של אחד מבני הזוג, אלימות, קשיים בכניסה להריון, קשיים בתחום המיניות וכדומה. כמו כן, טיפול זוגי עשוי לסייע גם במקרה שאתם זקוקים לסיוע בקבלת החלטות משמעותיות המשפיעות על הקשר כגון: הבאת ילד, מעבר דירה וכדומה.

 

על מה חשוב להקפיד בפגישת ייעוץ?

 

אם בחרתם לפנות לפגישת ייעוץ זוגית ואתם מעוניינים שהיא תצליח, עליכם להקפיד על מספר עקרונות חשובים.
ראשית, עליכם לבחור יועץ זוגי מוסמך שעבר קורס ייעוץ זוגי וטיפל במקרים דומים למקרה שלכם בעבר. חשוב לוודא שיש בניכם לבין היועץ חיבור וכימיה טובה על מנת שתרגישו בנוח לשוחח עימו, לשתף אותו בפרטים אינטימיים ורגישים ולאפשר לו לייעץ לכם לגבי הקשר הזוגי שלכם. לבחירת היועץ הזוגי יש משמעות גדולה וחשוב לבצע אותה לאחר תהליך חיפוש בו תשקיעו זמן ומחשבה.

 

כאשר אתם מגיעים לפגישות הייעוץ עצמן, עליכם להשתדל להגיע בראש פתוח ועם גמישות רגשית גבוהה שתאפשר לכם להאזין ליועץ הזוגי ולהפנים את עצותיו.

 

כמו כן, עליכם לפנות ליועץ זוגי מתוך מחויבות לטיפול בבעיות בקשר שלכם. על מנת לייצב ולשקם את הקשר, עליכם לרצות באמת את שיקומו ולהאמין שאתם מסוגלים להשיג את מטרה זו. על מנת שטיפול זוגי לא יצליח, מספיק שרק אחד מבני הזוג לא יאמין או ירצה בכך. פגישות הייעוץ עלולות להיות מעיקות ומתישות ולעורר חוסר נוחות רבה בניכם. נסו לשמור על פתיחות, לדבר אחד עם השני ובעיקר לאזור סבלנות ולהבין שלא מדובר בפתרון קסמים. ייעוץ זוגי הוא תהליך מורכב שלוקח זמן, אך בסופו של דבר הוא עשוי להשתלם, לחזק את הקשר שלכם ולייצב אותו.

 

כיצד פגישת ייעוץ תסייע לכם?

 

פגישת הייעוץ תסייע לכם ליצור אמון בניכם, לשפר את הקשר הזוגי שלכם, לאמץ דפוסי תקשורת בריאים יותר ולשפר את ההקשבה שלכם. במקרים רבים, פגישת הטיפול הזוגי מהווה גם מעין טיפול אישי בו כל אחד מבני הזוג יעשה עבודה אישית וילמד להתמודד עם כעסים, להתגבר על פגיעות ולהצליח להכיל את בן הזוג שלו בצורה טובה יותר.

 

קיים מגוון רחב של שיטות לטיפול זוגי לרבות: שיטת EFT בה בני הזוג רוכשים מיומנות של ויסות רגשות וכישורי תקשורת זוגית, ושיטת האימגו בה המטפל שם דגש על הדיאלוג הזוגי ועל יחסי אובייקט.

 

לסיכום, פגישת ייעוץ עשויה להיות גלגל הצלה אחרון לפני פירוק הקשר ולסייע לזוגות להשתקם ולהתגבר על משברים ובעיות שונות כגון: חוסר אמון, בגידה, קשיים נפשיים, שחיקה, ריבים תכופים או ריחוק זה מזה. אם אתם מתמודדים עם קשיים משמעותיים בזוגיות שלכם, אנו ממליצים לכם לפנות לטיפול זוגי ולזכור שאין צורך להתבייש בכך שאתם זקוקים לסיוע חיצוני מקצועי שיאפשר שיקום של הקשר.

תוכן עניינים

 השאירו פרטים

טופס עמוד צרו קשר

ד”ר אורית ארבל

ד"ר אורית ארבל מפתחת שיטת הטיפול הידועה כ”מרתון הזוגיות הפרטי”
הביאה את יסודות השיטה מארצות הברית לישראל לפני למעלה מ- 20 שנה.

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך

פערים בזוגיות

לגשר על הפערים בזוגיות

מהם פערים בזוגיות פערים בזוגיות מתייחסים לשוני ורסטילי המתבטא בצורות רבות כגון: פער גילאים בזוגיות, פער אינטלקטואלי בין בני זוג, מצב סוציו-אקונומי או אינטליגנציה רגשית. הבדלים אלה, המתויגים כפערים בין…

קרא עוד »
איך מחזירים את הזוגיות

איך מחזירים אהבה – להחזיר את האהבה לסדר היום

זוגות רבים שחשים שהם במשבר ממהרים להצהיר ש"האהבה לא מתה". זה נכון, היא אכן לא מתה, אבל היא יצאה לחופשה ארוכה, ועכשיו צריך למצוא דרך אי להחזיר אהבה חזרה לחיי…

קרא עוד »

7 הריבים הנפוצים של זוגות לפני פרידה

כל מערכת יחסים היא ייחודית, זה לא חדש. די לנו להסתכל סביבנו ולראות כיצד התנהלות שבעיננו נראית תמוהה עד כדי "איך הם שוקדים כל כך הרבה זמן יחד??" עבור זוג…

קרא עוד »

בשביל כבוד צריך לעבוד – איך מתמודדים עם חוסר כבוד בין בני זוג?

כבוד הוא מצרך יסוד בכל מערכת יחסים שהיא, לא רק בין זוגות או במערכת יחסים רומנטית. כבוד בין אדם לחברו הוא הבסיס ליחסים תקינים. כמובן שכשמדובר בזוג החי ביחד ורואים…

קרא עוד »

שחיקה בזוגיות

הזוגיות שלכם התחילה כמו סצנת הסיום של אהבה בשחקים והיום השחק היחיד שאתם רואים לנגד עינכם הוא הזוגיות השחוקה שלכם. דבר ראשון- בלי פאניקה. זה קורה לטובים ביותר, למאוהבים ביותר,…

קרא עוד »

זוגיות במשבר כלכלי – שמירה על זוגיות לצד האתגר במשבר כלכלי

למשברים בזוגיות פנים רבות וככמות הפנים כן מכלול הטריגרים למשבר, שכן את המשבר מנהלים בני אדם, בשר ודם. וכל אחד אחד מאיתנו מתנהל וחווה את הדברים באופן שונה. איש חכם…

קרא עוד »
דילוג לתוכן