שתיקה בזוגיות – חוסר תקשורת בזוגיות

15/05/2017

במצבים מסוימים יש אנשים שמגיעים למצב בו שוררת שתיקה בין בני זוג כאשר הם נמצאים יחד באותו חדר. לחזור הביתה מהעבודה או מהעיסוקים השונים ולא לפתח שיחה או להנות מתקשורת עם בן הזוג או הילדים זה בהחלט מצב מכעיס ומאכזב. בני האדם זקוקים ליחס ולתקשורת, במיוחד כאשר מדובר בזוג שחי ביחד ומעוניין להישאר יחדיו לאורך שנים ארוכות. רבים טוענים כי השתיקות הללו מובילות גם לריחוק בין בני זוג, מה שמשפיע על יחסי המין, קרבה פיזית, בילויים משותפים ועוד.

אחת הנקודות החשובות ביותר במערכת יחסים זוגית הינה תקשורת בריאה ונכונה בין בני הזוג. לכל זוג עשויה להיות מערכת יחסים שונה וכך גם התקשורת שביניהם ולא ניתן להגדיר מהי התקשורת הנכונה לכולם. מה שכן צריך ורצוי לעשות זה לברר כיצד בני הזוג מתקשרים והאם זה אכן גורם להם להרגיש בנוח ובנועם עם בן הזוג, האם הם מקבלים מענה, תשומת לב, יחס וחשיבות מהאדם שחולק איתם משפחה וחיים.

לא פעם מגיעים אל הקליניקה לייעוץ זוגי בני זוג אשר טוענים כי הסיבה שהביאם לייעוץ זו חוסר תקשורת בזוגיות. בעיה זו נחשבת לנפוצה בתחום הייעוץ והטיפול הזוגי ויש לכך מספר פתרונות ודרכים שיאפשרו לחזור למסלול המתאים להם.

איך בא לידי ביטוי חוסר תקשורת בין בני זוג?

אחת הדרכים לזהות חוסר תקשורת בין בני זוג היא לעצור לרגע ולחשוב – האם אנחנו מדברים כמו פעם? האם אנחנו נהנים לשוחח ולצחוק כפי שהיה בעבר? כמו כן, חשבו עם עצמכם או יחד עם בן הזוג, האם אני חש צורך לשוחח איתה? האם אני רוצה לשתף את בת הזוג שלי בנושאים כאלה ואחרים?

יש מגוון שאלות שרצוי להעלות בפני עצמכם ובמידה והתשובות שקיבלתם לא מספקות אתכם, ככל הנראה שיש ביניכם חוסר תקשורת ורוב הסיכויים שאתם מאוד לא מרוצים מכך ואף חשים תסכול.

מדוע נוצר מצב של חוסר תקשורת בזוגיות?

לעיתים מצב של חוסר תקשורת בין בני זוג קורה בעקבות ריב. גם אם הנושא שעליו רבו בני הזוג הוא מהותי וגם אם מדובר במשהו סתמי, זה עשוי להסלים ולהגיע למצב בו בני הזוג בקושי מדברים זו עם זה. תחילה המצב עשוי להיות "נוח" אך מעטים האנשים שמרגישים טוב להימצא בחלל משותף עם אדם שלא מחליף איתם מעבר למילה אחת או שתיים. מצב זה מעיק ומתסכל ויש לו פתרונות וחשוב למצוא אותם בהקדם וביחד.

האם שתיקה בין בני זוג יכולה להתפתח ולהוביל לבעיות נוספות?

חד משמעית כן. ממצב של חוסר תקשורת או תקשורת דלילה, בקלות ניתן לסבך את המצב. המטאפורה "שתיקה רועמת" בזוגיות היא מאוד נכונה משום שהשתיקה לא יכולה להיות טובה לבני הזוג וגם אם לא נאמר דבר – הכל בוער ומעיק. אם הנכם מרגישים כי נקלעתם למצב של חוסר תקשורת בזוגיות או שאתם מרגישים מחסור בנושאי שיחה בין בני זוג רצוי לפנות לייעוץ זוגי ולעבוד על כך ביחד עם יועצת זוגיות מוסמכת.

איך לשפר תקשורת בין בני זוג?

פניה לייעוץ זוגי יכולה לשפר את התקשורת בין בני הזוג מכיוון שבמהלכו מקבלים בני הזוג כלים והכוונה שרלוונטית לבעיה שלהם. בנוסף, באמצעות שיטת מרתון הזוגיות לפתרון מהיר של קונפליקטים בין בני הזוג מתאפשר לסייע לבני הזוג ולהציג בפניהם את הדרך בה הם צריכים ורוצים ללכת. חשוב מאוד להגיע לייעוץ זוגי אופטימיים ומלאי רצון, מוכנים ללמוד דרך חדשה ושפה חדשה, זוהי אחת ההמלצות העיקריות שבהחלט יכולה להוביל להצלחה בהמשך.

כבוד אינו מילה גסה כלל וכלל. כבוד הינו הדרך בה אנו מבטאים את הדברים שאנו אומרים. אלה המילים שאנו בוחרים כדי לפנות לבן או בת הזוג. באופן סמלי, המילים שאנו בוחרים משקפות את ההתייחסות שלנו לבן או בת הזוג. לעיתים קורה שהתרגום למה שאמרנו אינו נכון וקיימת פגיעה ופגיעות.

לעיתים אנו אומרים דברים באופן שאינו משתמע לשתי פנים – ומילים פוגעות מצביעות על חוסר הערכה, על חוסר באהבה, על שליטה ועוד. לכן, בחנו את המילים שאתם בוחרים ואת הדרך והאינטונציה בה אתם בוחרים לדבר בניכם. היה והמילים או המשמעות אינה מכבדת זה הזמן לפנות למטפלת זוגית שתדע להציג ולנטרל את הבעיה המשפיעה על הזוגיות שלכם.

תוכן עניינים

 השאירו פרטים

טופס עמוד צרו קשר

ד”ר אורית ארבל

ד"ר אורית ארבל מפתחת שיטת הטיפול הידועה כ”מרתון הזוגיות הפרטי”
הביאה את יסודות השיטה מארצות הברית לישראל לפני למעלה מ- 20 שנה.

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך

פערים בזוגיות

לגשר על הפערים בזוגיות

מהם פערים בזוגיות פערים בזוגיות מתייחסים לשוני ורסטילי המתבטא בצורות רבות כגון: פער גילאים בזוגיות, פער אינטלקטואלי בין בני זוג, מצב סוציו-אקונומי או אינטליגנציה רגשית. הבדלים אלה, המתויגים כפערים בין…

קרא עוד »
איך מחזירים את הזוגיות

איך מחזירים אהבה – להחזיר את האהבה לסדר היום

זוגות רבים שחשים שהם במשבר ממהרים להצהיר ש"האהבה לא מתה". זה נכון, היא אכן לא מתה, אבל היא יצאה לחופשה ארוכה, ועכשיו צריך למצוא דרך אי להחזיר אהבה חזרה לחיי…

קרא עוד »

7 הריבים הנפוצים של זוגות לפני פרידה

כל מערכת יחסים היא ייחודית, זה לא חדש. די לנו להסתכל סביבנו ולראות כיצד התנהלות שבעיננו נראית תמוהה עד כדי "איך הם שוקדים כל כך הרבה זמן יחד??" עבור זוג…

קרא עוד »

בשביל כבוד צריך לעבוד – איך מתמודדים עם חוסר כבוד בין בני זוג?

כבוד הוא מצרך יסוד בכל מערכת יחסים שהיא, לא רק בין זוגות או במערכת יחסים רומנטית. כבוד בין אדם לחברו הוא הבסיס ליחסים תקינים. כמובן שכשמדובר בזוג החי ביחד ורואים…

קרא עוד »

שחיקה בזוגיות

הזוגיות שלכם התחילה כמו סצנת הסיום של אהבה בשחקים והיום השחק היחיד שאתם רואים לנגד עינכם הוא הזוגיות השחוקה שלכם. דבר ראשון- בלי פאניקה. זה קורה לטובים ביותר, למאוהבים ביותר,…

קרא עוד »

זוגיות במשבר כלכלי – שמירה על זוגיות לצד האתגר במשבר כלכלי

למשברים בזוגיות פנים רבות וככמות הפנים כן מכלול הטריגרים למשבר, שכן את המשבר מנהלים בני אדם, בשר ודם. וכל אחד אחד מאיתנו מתנהל וחווה את הדברים באופן שונה. איש חכם…

קרא עוד »
דילוג לתוכן