צומחים ומתפתחים: איך מתמודדים עם משבר ביחסים

25/02/2020

כולנו חווים בשלב מסוים במערכת היחסים שלנו משבר, בין אם זה נגרם על ידי גורם חיצוני או בעקבות פעולה של אחד מבני הזוג. לא נעימים ככל שיהיו, המשברים שאנו חווים ביחסים הזוגיים שלנו מציעים לנו הזמנות לצמיחה מחודשת ובאמצעות אסטרטגיה זוגית נכונה ניתן להפיק את המיטב מהסיטואציה הקיימת ובמקרים רבים אף לחזק את הקשר בצורה משמעותית.

 

משבר ביחסים דורש טיפול מדויק שיאפשר לכם לפתור את הבעיות הקיימות, לנסות להבין היכן כל צד יכול להשתפר למען האחר וכיצד ניתן להתמודד עם סיטואציות דומות בעתיד מבלי לזעזע את העולם הזוגי שלכם.

 

יעוץ זוגי על ידי גורם מוסמך ינחה אתכם בצורה מקצועית ועניינית וכאשר אתם מרגישים כי אתם נמצאים במצב בלתי פתיר – לרוב זאת הדרך המומלצת. עם זאת, לפני שאתם ניגשים לטיפול, ישנם מספר דגשים שכדאי לכם לנסות באופן עצמאי ורק לאחר מכן, במידה ולא הצלחתם לגשר על הפערים הקיימים גשו לטיפול.

 

להכיר במשבר מבלי לשפוט אותו

 

צעד זה חשוב מאחר ולא מדובר בהטלת אשמה, קבלת החלטה בנוגע לחשיבות הנושא או אפשרות להגיד לאדם האחר או לעצמנו להתגבר על רגשותיו ותחושותיו. חוסר שיפוטיות והכרה במשבר הקיים פשוט קשורה לעובדה שהסוגייה אכן קיימת ושני הצדדים מודעים לכך – זהו הבסיס לכל תהליך באשר הוא.

 

לדבר על כך בצורה ברורה וצלולה

 

בכל קורס ייעוץ זוגי בסיסי החומר הנלמד מושתת על תקשורת וחשיבותה בין בני הזוג. כלומר, ברגעים בהם אנו חווים משבר ביחסים לעיתים קל להתבצר בעמדה, להתעצבן (ברוב המקרים בצורה לא פרופורציונאלית), להתחבר לתחושת קורבנות ובאופן כללי לנסות ולהוכיח – "אני צדקתי ואתה טעית".

 

היכולת לדבר על הדברים בראש צלול ובאופן ברור תחזק את התקשורת ביניכם, תעזור לכם לפתור משברים בצורה מהירה ובעקבות כך תוביל לצמיחה ולהתחזקות מערכת היחסים שלכם. נסו לקיים שיחה אמיתית, כנה שבה אתם מביעים את כל התחושות והרגשות שלכם, אך יחד עם זאת שמרו על "קור רוח" וזכרו כי לפעמים שיח מסוים עלול להיות פוגע עבור הצד השני וכדאי לבחור מילים מעודנות אך מדויקות.

 

נסו להבין אלו פעולות ניתן לנקוט למען שיפור המצב

 

אומנם קל יותר להגיד מאשר לבצע, אך בסופו של דבר אתם מעוניינים לפתור את המצב הקיים ולהבין היכן טעיתם בכדי לא להגיע לאותה הסיטואציה.

 

למען זאת, עליכם לנסות ולחשוב בצורה אובייקטיבית מה אתם יכולים לעשות כדי לשפר את המצב? כיצד ניתן לבקש תמיכה בצורה חיובית ואמיתית? האם אתם יכולים לאפשר לבן או בת הזוג להיות חלק מהפתרון או האם לאפשר להם לתמוך באופן רגשי?

 

הצפת השאלות הללו חשובה מאוד, אך במקרים מסוימים אנו לא מסוגלים לענות עליהם באותו הרגע – זה בסדר. מותר לכם לקחת זמן לעצמכם ולנסות לעבד את הדברים כל עוד אתם משתפים ומתקשרים עם הצד השני. זכרו, לעיתים זוגיות במשבר זקוקה לטיפול מקצועי וגם זאת פעולה שתוכלו להציע ולבצע בכל שלב.

 

חשבו על הפתרון – לא על הבעיה

 

יחסים במשבר נעים על קשת רחבה מאוד. יכול להיות שמדובר על נושאים שגרתיים שאינכם מוצאים בהם את עמק השווה או סוגיות אקוטיות ומשמעותיות כגון בגידה בזוגיות, חוסר תקשורת ותחושת חוסר ביטחון זוגית.

 

במידה ואתם מרגישים כי שני הצדדים מכירים בסוגייה, ניסיתם לדבר על כך באופן צלול וברור ואף ניסיתם לשנות גישה ולהכיר היכן כל צד יכול להשתפר ועדיין המצב מרגיש "תקוע" – אנו מזמינים אתכם ליצור קשר עם ד"ר אורית ארבל ולהגיע לפגישת היכרות שבה תתחילו את הדרך המשותפת למען שינוי, צמיחה וגדילה זוגית.

תוכן עניינים

 השאירו פרטים

טופס עמוד צרו קשר

ד”ר אורית ארבל

ד"ר אורית ארבל מפתחת שיטת הטיפול הידועה כ”מרתון הזוגיות הפרטי”
הביאה את יסודות השיטה מארצות הברית לישראל לפני למעלה מ- 20 שנה.

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך

פערים בזוגיות

לגשר על הפערים בזוגיות

מהם פערים בזוגיות פערים בזוגיות מתייחסים לשוני ורסטילי המתבטא בצורות רבות כגון: פער גילאים בזוגיות, פער אינטלקטואלי בין בני זוג, מצב סוציו-אקונומי או אינטליגנציה רגשית. הבדלים אלה, המתויגים כפערים בין…

קרא עוד »
איך מחזירים את הזוגיות

איך מחזירים אהבה – להחזיר את האהבה לסדר היום

זוגות רבים שחשים שהם במשבר ממהרים להצהיר ש"האהבה לא מתה". זה נכון, היא אכן לא מתה, אבל היא יצאה לחופשה ארוכה, ועכשיו צריך למצוא דרך אי להחזיר אהבה חזרה לחיי…

קרא עוד »

7 הריבים הנפוצים של זוגות לפני פרידה

כל מערכת יחסים היא ייחודית, זה לא חדש. די לנו להסתכל סביבנו ולראות כיצד התנהלות שבעיננו נראית תמוהה עד כדי "איך הם שוקדים כל כך הרבה זמן יחד??" עבור זוג…

קרא עוד »

בשביל כבוד צריך לעבוד – איך מתמודדים עם חוסר כבוד בין בני זוג?

כבוד הוא מצרך יסוד בכל מערכת יחסים שהיא, לא רק בין זוגות או במערכת יחסים רומנטית. כבוד בין אדם לחברו הוא הבסיס ליחסים תקינים. כמובן שכשמדובר בזוג החי ביחד ורואים…

קרא עוד »

שחיקה בזוגיות

הזוגיות שלכם התחילה כמו סצנת הסיום של אהבה בשחקים והיום השחק היחיד שאתם רואים לנגד עינכם הוא הזוגיות השחוקה שלכם. דבר ראשון- בלי פאניקה. זה קורה לטובים ביותר, למאוהבים ביותר,…

קרא עוד »

זוגיות במשבר כלכלי – שמירה על זוגיות לצד האתגר במשבר כלכלי

למשברים בזוגיות פנים רבות וככמות הפנים כן מכלול הטריגרים למשבר, שכן את המשבר מנהלים בני אדם, בשר ודם. וכל אחד אחד מאיתנו מתנהל וחווה את הדברים באופן שונה. איש חכם…

קרא עוד »
דילוג לתוכן