זוגיות, משברים וחגים. כיצד נעבור את החג במשבר זוגיות?

זוגיות, משברים וחגים. כיצד נעבור את החג במשבר זוגיות?

החגים. אחת התקופות הקשות יותר לזוגות הנמצאים במשבר.
אם בזמן שיגרה אנחנו נפגשים בסוף היום, מעט שעות, מעט מקום לחיכוך ולמריבה, הרי שבתקופות החגים הכל צף למעלה.

פתאום שנינו בבית. פתאום שנינו נוסעים יחד שעות ברכב. שנינו מתארחים אצל המשפחה הפוקחת עיניים ושואלת שאלות. פתאום שנינו צריכים לדאוג לילדים, לבישול, לאירוח.

אז איך נצלח את החגים יחד? איך נצליח לחיות זה לצד זו בסיר הלחץ של החג הקרוב?
נפגשנו עם דר' אורית ארבל. יועצת זוגית שהביאה איתה את שיטת "מרתון הזוגיות הפרטי" מארה"ב לפני כעשרים שנה, לברר מה עלינו לעשות כדי להעביר את החודש הקרוב בשקט, בזוגיות כלשהי, ברגיעה.

"זוגות במשבר לרוב אינם מודעים לכך שטיפול במשבר נישואין יכול להתבצע מיידית" אומרת דר ארבל.
כלומר, אין צורך למשוך את המשבר שבועות, חודשים ושנים. ניתן בתוך מפגש אחד, או תוך שבוע שבועיים לפתור את המשבר הזוגי אחת ולתמיד.

מרתון הזוגיות הפרטי נבנה בדיוק לשם כך. במקום ללכת לטיפול, להיכנס למסע שאתה יודע מתי הוא מתחיל אך אינך יודע מתי הוא נגמר, בא מרתון הזוגיות ואומר: את כל המשבר ניתן לפתור כאן ועכשיו.
השיטה, מקובלת מאד בארה"ב. שיטה המתאימה לאנשים שבאמת רוצים להתעסק בעיקר – בחיי זוגיות, נישואין ומשפחה. שיטה שלוקחת את הזוג למסע מאד מדוייק בסיפור המשבר.

יסוד המרתון הוא באיתור מהיר של הגורם העיקרי למשבר. רוב הזוגות, מרוב ריבים וזמן שחלף, לא יודעים לזהות את המקור למשבר. המרתון לוקח אותם בשלב הראשון בדיוק לשם.
מרגע זיהוי הגורם הראשי הרי שהליך השינוי מהיר מאד. הזוג מקבל כלים פרקטיים ומיפוי מלא של הרגישויות, האינטרס, הציפיות והדרך למימוש הזוגיות. הכלים הללו אגב, מלווים את הזוג מרגע המרתון ובמשך כל חייהם כזוג. למעשה הם מקבלים את "מרשם הרופא" לטיפול העכשווי והעתידי בזמן המרתון.

ישנם זוגות חכמים במיוחד שדווקא בתקופת החגים מחליטים שהגיע הזמן – לעצמם.
הם מגיעים, זמנם פנוי יחסית, באם פעם, פעמיים, ארבע פעמים וזהו. סוגרים את נושא המשבר הזוגי וחוזרים לחגוג את שאר הימים, החודשים והשנים שלהם כזוג חזק, מאוחד, אוהב.